{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.478 visninger | Oprettet:

Stefan B
Stefan B
Tilmeldt:
31. jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Evinrude 40 hk 2takt problemer {{forumTopicSubject}}

Hej, De gamle og jeg købte i sidste uge en Kabinebåd af nogle private sælgere. Lækker båd.. Men problemet var da mig og min far skulle ud og prøve og sejle idag - Så ville moteren slet ikke starte. I sidste uge havde sælgeren fået moteren igang - hvordan det ved jeg ikke! Men vi var ude og sejle en kort lille tur.. Så vi gik ud fra at motoren virkede.. Gør den så bare ikke.

Har rodet med den i 6 timer idag. Og ved ikke hvad jeg skal gøre.

Når jeg drejer på tændingen, så prøver moteren at starte, den bliver bare ved med at dreje og kører i hele systemet.
Men den starter ikke, den drukner bare tilsidst i stedet for. Der er gnist har jeg tjekket.. og har købt 2 helt nye tændrør.. Kom med nogle idér hvad det måske kan være smiley

Mange tak.

- Stefan.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Evinrude 40 hk 2takt problemer
  • #1   1. aug 2010 Tryk ind på nøglen, samtidlig med du drejer den.
    Herved giver du motoren en direkte indsprøjtning benzin ( choker effekt ).
    Når motor slår igang, slipper du trykket ind på nøglen. Og hvis motor begynder at hoste lidt, eller er ved at sætte ud, så tryk ind på nøglen igen til motor kommer igang igen.

    Tror det er denne manglende betjening af nøglen, som du laver fejl.


  • michael h
    michael h Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #2   1. aug 2010 Det kommer lidt an på hvordan hans båd er lavet, nogen har den choker funktion til at sidde andre steder, ellers hatten af motoren og gi den en gang motorstart i indsugningen mens i prøver at starte, eller bare den billige deo fra Brugsen

  • Tim L L
    Tim L L Tilmeldt:
    okt 2009

    Emner: 9 Svar: 58
    #3   1. aug 2010 Ja husk at tryk på nøglen i det du starter!!

  • Tim L L
    Tim L L Tilmeldt:
    okt 2009

    Emner: 9 Svar: 58
    #4   1. aug 2010 Min første Evinrude kunne jeg heller ikke få gang i første gang jeg sad i den.. ringede lige til ham jeg havde købt den af. også startede den sgu med det sammme..

  • #5   1. aug 2010 ALDRIG motorstart(dieselstart) medmindre du er ligeglad med din motor.. den ødelægger din smøring og i værste fald en cylinder

  • michael h
    michael h Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #6   1. aug 2010 Ikke for at få den til at slå igang, der betyder det intet, bare kun lige et hurtigt tryk..

  • #7   1. aug 2010 En kold 2-takter, skal nøglen ( choker) aktiveres i nogen tid, og ikke bare et lille hurtigt tryk, krydret med deo fra brugsen ( som Michael H beskriver ).
    Her er det et spørgsmål om at lytte sig til, hvad tid trykket ind på nøglen skal slippes. Og med tiden er det som at lære at cykle. Du glemmer det aldrig !
    Men Stefan, du må gerne vende tilbage, hvad der sker i sagen.


  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   1. aug 2010 Så fik vi endelig gang i moteren, Vi fik fat på sælgeren i morges, som så kom ud og hjalp med at få den igang.

    Han startede den manuelt, med drejning på nøglen så der var tænding på,, også gav han fuld gas manuelt på moteren, og brugte en skrugetrækker til at ramme 2 ledninger på samme tid, Han kortsluttede den, kan man vel godt sige. men puf så startede den med det samme..

    Grunden til at nøgle starten ikke virker er fordi at de har skiftet den ud fordi at den originale blev ødelagt, da nogle prøvede og stjæle båden. så der er en problem med chokeren eller noget i den stil, så den drukner lige med det samme man prøver og starte den på den "rigtige" måde. Så det skal selvfølgelig laves om, men nu er det bare med at fatte skruerækkeren, og give lidt gas smiley Så tænder den..

    Eller tusind tak for alle jeres indlæg, vil jeg huske på til en anden gang smiley

    - Stefan.


  • jan T
    jan T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   2. aug 2010 ældre Evinrude motorer er som kvinder man skal vide hvor der skal trykkes hvornår der skal trykkes og hvor meget der skal trykkes før der kommer gang i den gamle tøs *GGGG*
    mvh
    Jan


  • jan T
    jan T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #10   3. aug 2010 enig den skal bare starte
    mvh
    jan


Kommentér på:
Evinrude 40 hk 2takt problemer

Annonce