{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.673 visninger | Oprettet:

Jeppe K
Jeppe K
Tilmeldt:
25. apr 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

motor drukner sig selv!!!???!! {{forumTopicSubject}}

Hey alle...
endnu engang har jeg brug for noget ekspert viden fra jer alle smiley
nu har vi fået båden i vandet, og motoren starter fint, men derefter kommer problemerne...
Den skal stå i tomgang i længere tid, inden man kan give den gas, så efter 5 min ca, går den fint og kan tage gas og det hele. men så kører den kun et par min. inden den drukner sig selv!?
Jeg har renset karburatoren der var ingenting at se!? den gør det stadig... starter første gang man hiver i den, men forstår ikke hvorfor den drukner sig selv!?
- det er her jeg har brug for jeres ekspert viden smiley
Motoren er en 7,5 hk Mercury motor!
Håber der er nogen der kan hjælpe, skulle gerne sejle lidt inden det blir for sent på året, men er ikke nær så sjovt at ro;) hehe


Kommentarer på:  motor drukner sig selv!!!???!!
  • Dr. Boat
    Dr. Boat Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 58
    #1   18. aug 2010 Kunne tyde på at flyderen/svømmeren i kaburatoren ikke lukker til.

  • Jeppe K
    Jeppe K Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #2   18. aug 2010 ja, var nemlig også min tanke, men den fungerede fint da jeg havde karburatoren skilt ad!?

  • #3   18. aug 2010 dvs når du løfted lidt op i svømmeren lukked den? det skal den jo uden svømmeren går op i topdækslet, prøvt evt at bøje det blik ved svømmer/nåleventil så den lukker lidt før og se hvad der sker

  • #4   18. aug 2010 du skal ikke begynde af bøge noget... du skal prøve af kigge på den som svømmeren går op på den skal være kegle formet for oven der mo ikke være en kant\krater på den. i med nye og se om den stadig gør det...


  • #5   19. aug 2010 det hedder så en nåleventil og den går ikke i stykker medmindre man selv gør det.
    prøv og bøj det lille stykke blik der en lille smule ikkemeget så den lukker lidt før


  • Jeppe K
    Jeppe K Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #6   19. aug 2010 Kenn, takker for svaret, prøver jeg...
    Torben, hvis den alligevel skal skiftes, skader det jo ikke at bukke det lille stykke metal der går derop på, tar chancen og prøver, men takker meget for svaret...

    Nu prøver vi det lige i weekenden, og ser om ikke det hjælper.... for den lukkede fint, da jeg prøvede, ikke noget med den gik stramt eller noget som helst...!!!


  • #7   19. aug 2010 Fejlen kan jo også være fejl i tændings-systemet. Har du et gammelt tændrør i, bør det nok skiftes nu.
    Prøv også at kigge ind i karburatoren når motor kører, og se om benzinen sprøjtes i en jævn mængde hele tiden.


  • #8   18. okt 2010 Jeg har haft en Mariner hvor flyderen ikke var af "skum" men var hul. der var dog kommet en revne i den, og efter et stykke tid blev den fyldt med benzin og kunne derfor ikke flyde mere..næste gang man så skulle starte den gik det fint fordi at benzinen var fordampet, men når så man åbnede for benzinen begynte det hele forfra :o(

Kommentér på:
motor drukner sig selv!!!???!!

Annonce