{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Batteri til el-start
  • #1   29. aug 2010 Du kan gå helt ned i et 45 Amp timers batteri. Men husk på, at jo mindre batteri, jo færrer starter er der til.
    Sejler du langt ud ( evt. for at pirke torsk eller lign. ), ville jeg nok vælge 2 batterier.


  • #2   29. aug 2010 Tak for dit svar, tror ikke det bliver noget problem at starte den, er max 2-3 gange den bliver slukket på en tur smiley
    Hvilken type batteri bruger man til både??? Gel, AGM, Alm???

    /Jesper


  • #3   29. aug 2010 Hvis der sidder laderegulator på din motor, kan du smide et billigt bil-batteri på. Men hvis ingen laderegulator, kan du opnå nogle høje ladespændinger fra din motor på mellem 16 og 18 volt. Og det holder et alm. batteri ikke til. Så skal du købe et marine-batteri.
    Min sidste båd var udstyret med to næsten nye batterier fra h.h.v. en VW Lupo Diesel og en VW Passat Diesel. To kvalitets batterier, som jeg købte på et auto-ophug ( ved en jeg kender ). Og selv efter fem år, var de stadig i super stand. Før dette, havde jeg kastet to billige batterier i fra Jem & Fix. Efter tre måneder var de færdig. NB: Min motor havde ikke laderegulator !


  • #4   29. aug 2010 Hej Kim C

    Der sidder ingen laderegulator på min motor, Hvor købes de til fornuftige penge???

    Jeg har en gummi båd og jeg er ikke vil med at det kan skvulpe over
    igennem udluftningen, så har lidt planer om Gel eller AGM batteri.
    Kan et alm batteri godt holde til de hårde stod/rystelser det vil blive udsat for???

    /Jesper


  • #5   31. aug 2010 Motor er så født uden laderegulator. Og sådan lader du den bare være. Køb et Marine-batteri, som kan tåle lidt mere. Sæt det ned i en plast-batterikasse, så sker der ikke noget, hvis batteriet skulle slå en "bøvs".

    M.h.t. om et batteri kan holde til rystelserne, så tænk lige på de batterier der sidder i Rally-biler eller lign. hvad de udsættes for. Så svaret er ja.


Kommentér på:
Batteri til el-start

Annonce