{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.052 visninger | Oprettet:

5 HK Mariner start fjeder {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har købt en gammel 5 HK Mariner her inde på Baadgalleri. Motoren skulle bruges som en reservemotor, hvis problemer med indenbordsmotoren.

Denne Mariner motor er fra midt halvfjerserne, og skulle lige slibes ned, males, justeres samt nyt tændrør.
Men da jeg købte motoren, startede vi den op, men så sprang startsnoren. Jeg oplyste så, at den kunne jeg selv skifte når jeg kom hjem. Men ak og ve. Da jeg åbnede ind til Recoil starteren, var fjederen beklageligvis også sprunget................ØV !!!
Der er tale om pos 3 på dette her link.
http://www.crowleymarine.com/mercury-outboard/parts/589_2.cfm

Har spurgt min lokale båd-biks, men her koster fjederen over 500,- Og til så gammel en motor, kan det ikke betale sig.
Så er der nogen som har en sådan fjeder liggende, eller evt. har en gammel motor liggende til res.dele ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  5 HK Mariner start fjeder
  • #1   25. okt 2010 Hej Kim,

    Din motor er oprindeligt en 5 Hk Yamaha Type 5BS.
    Jeg har en ny startfjeder i original emballage liggende, læg en besked i besked-center dersom du er interesseret, prisen snakker vi om.

    Vh


  • #2   25. okt 2010 Joooo..............Stefen. Men tror ikke en slaglodning holder i længden, da den er knækket 25mm fra center af fjederen. Altså helt inde, hvor den skal gribe fat i akslen, og dermed det sted på fjederen, som er udsat for de største bevægelser og kræfter.
    En anden mulighed et til motorsave, ATV og lign.
    Har fundet dette her link, hvor flere af dem, visuelt ser ud til at passe.
    http://www.mfgsupply.com/SnowRewindSprings.html/mv_session_id=JC2aHPBZ
    Men den skal være ca. 2700mm lang, 0,8mm tyk, og 7mm høj.

    Og selvom 500,- ikke er ret meget, nægter jeg at betale det for en lille fjeder, der koster 5,- at fremstille, og sælges for 50,- til feks. motorsave.


  • #3   26. okt 2010 Tjaaa......jeg kan jo prøve, og så have den liggende som en reserve-fjeder. Afventer lige svar fra Andre W, for at se om den fjeder han har den kan passe.

Kommentér på:
5 HK Mariner start fjeder

Annonce