{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Kasper K
Kasper K
Tilmeldt:
9. jul 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Motor vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Håber der er nogen som kan hjælpe mig ud på vandet smiley

I sidste uge købte jeg en speedbåd med en Mercruiser V8 5.0 - og lige da jeg fik den kunne den godt starte og sejlede fint. Der var ingen problemer med at tage gas. Motoren gik dog ud i frigear.

MEN da jeg kom tilbage til havnen ville motoren ikke længere starte og jeg har ikke kunne få liv i den siden.

Jeg mistænkte batteriet og skiftede derfor det i weekenden, men uden held.

Motoren 'snurrer rundt' når jeg drejer nøglen, men der kommer ikke liv i den.

Har I nogle bud hvad det kan være?

Mvh
Kasper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor vil ikke starte
  • #1   9. jul 2018 Det kan være den switch der kort afbryder tændingen når der sættes i gear/frigear - hvis der er gået i stykker kan tændingen være afbrudt hele tiden.

  • #2   9. jul 2018 Jeg tror Jens rammer plet, efter det du fortalte med den gik ud i frigear. Prøve at Google på youtupe der er nok nogle klip om hvordan man fix den switch.

  • #3   10. jul 2018 Skal du have hjælp må du sige til.
    Vh
    Allan


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   11. jul 2018 Tak for inputs - og I får lige en opfølgning.

    Jeg tjekke først kontakten, ved at frakoble den - dog uden effekt. Jeg kunne også måle med at multimeter, at kontakten virkede eller den i hvert fald afbrød som den skulle.

    Herefter gik den store skattejagt - først med tjek af brændstoftilførslen og da alt så fint ud her. Så begyndte vi på gennemgang af tænding og fandt ud af, at der kun var minimal og sporadisk gnist. Til sidst tjekkede vi platinen og kunne konstatere, at den slet ikke åbnede når vi tørnede motoren. Efter justering sprang motoren igang på første forsøg. Og efter lidt justering af tomgangskruen kører motoren rigtigt godt i neutral.

    I aften skal jeg så prøve, at sejle en tur i den igen og krydser fingre for alt kører smiley

    /Kasper


Kommentér på:
Motor vil ikke starte

Annonce