{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.146 visninger | Oprettet:

Karen J
Karen J
Tilmeldt:
7. jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Motor vil ikke starte... {{forumTopicSubject}}

Var ude at sejle sidste weekend. Alt gik godt indtil motoren, en Wire 7, ligesom gik lidt ned i omdrejninger. Tænkte at der nok sad noget tang fast i skruen og gassede derfor hurtigt op i bak. Så gik motoren ud og jeg har siden da ikke haft held til at starte den igen...

Hvad kan der være galt?
Har prøvet at rense tændrør...

Forslag vil blive modtaget med stor taknemmelighed!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor vil ikke starte...
  • Karen J
    Karen J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   7. jun 2011 Mange tak for det hurtige svar.

    Har prøvet med choker. Den får benzin. Benzin filtret er lige blevet skiftet. El virker fint. Ingen løse slanger. Karburatoren blev renset i efteråret.

    Er lidt i tvivl om det med om tændrøret gnister. Har før haft forsøgt at tage hætten til tændrøret af og dreje nøglen. Kunne da ikke se at det gnistede, men motoren startede alligevel efterfølgende.
    Gør jeg noget forkert?

    Når jeg drejer nøglen drejer drivremmen (tror jeg den hedder) rundt som den skal, men den tænder slet ikke.


  • Karen J
    Karen J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   7. jun 2011 Rigtigt gode råd! Vil prøve at tjekke at tændrøret gnister en gang til, samt alliere mig med noget starter spray.

    Hvad har du af råd hvis det er fordi motoren drukner? Er det kun tændrøret der skal renses?


  • #7   7. jun 2011 opret båden så vi kan se dyret.....

  • Karen J
    Karen J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #8   10. jun 2011 Var ude ved båden og afprøve nogle af de råd I har givet.

    Fandt ud af at den ikke slår en stabil gnist (den gnistrer fint et stykke tid, men så stopper den pludselig i et sekund eller noget før den forsætter). Nogle gange vil den slet ikke slå gnist, når vi drejer nøglen. Så jeg tror helt sikker at problemet er her. Men hvad gør man lige?

    Har prøvet at skifte tændrør, har skrubbet lidt på platinerner... men uden held...


  • Karen J
    Karen J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   11. jun 2011 Vi fik skiftet platiner og tændspole sidste år. Kan det allerede være her den er gal igen?

  • #11   11. jun 2011 nu kender jeg ikke den specefike motortypes tændingssystem, men for mig lyder det som tændingen nogle gange slår i stel, det vil gi ca det sympom, hvis der er en slukknap, så prøv og afmonter den og se om det gir en jævn gnist, det kan os være selve ledningen til stopknappen deer sidder i klemme og nogle gange flugter stel så motoren "slukkes" kortvarig.

  • Karen J
    Karen J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #12   11. jun 2011 Tak for de gode råd. Vil afprøve dem begge.

    Vil helst ikke ud i at skulle købe helt ny motor.

    Er det muligt selv at skifte til elektronisk tænding? Kan man købe et elektronisk tændings kit der passer til en Vire 7 motor? Har ikke haft held til at google mig til det smiley


  • #13   11. jun 2011 det er måske nemmere og sige om det kan omgbygges hvis vi får en stak billeder så kan det jo være der er noget der passer over.

  • Karen J
    Karen J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #16   13. jun 2011 Jeg har ikke pt mulighed for at uploade billeder af båden.

    MMC mener ikke det er sandsynligt at det er tændspolen der er røget. Det sker nærmest aldrig siger de.

    Har ikke fået kigget nærmere på platinerne (havde ikke lige en svensknøgle af rette størrelse med ud til båden). Men vil se på dem ved næstkommende lejlighed.

    Endnu en gang tak for al den hjælp I har givet!


  • Karen J
    Karen J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #17   19. jun 2011 Så fik vi endelig gang i motoren. Det var afstanden mellem platinerne den var gal med. Nu skal der sejles! :o)

  • #18   7. jun 2014 Hej Installerede en elektronisk tændspole i min VIRE 7( http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=448568 ) , da det gamle system pludselig strejkede totalt, selv om jeg isatte ny kondensator og tændspole. Men heller ikke den kan jeg få til at give gnist. Den skulle indstille sig selv, men jeg ved ikke hvilken position bundpladen skal have, eller om jeg har fået den monteret tæt nok på kanten af bundpladen. Måske skal der også et Puch tændrør i, da det er en tændspole til en Puch. Har nogen en bundplade liggende med tændspole, platiner og kondensator, for så må jeg jo prøve med det gamle system igen...

Kommentér på:
Motor vil ikke starte...

Annonce