{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

johnson 70 hk {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har købt en jolle med en 70 hk johnson på, sidst den sejlede var den pludseligt gået i stå for ham og da den ikke startede igen tog han den op, en mekaniker har kigget ned i den ene culinder og mener han måske kan se spåner, stemplerne sidder ikke fast, er der nogen der har et forslag til hvad der er sket og om det er noget dyrt? jeg har en ekstra 70 hk til reservedele, mvh leif


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  johnson 70 hk
  • #2   13. jan 2011 hej... tak for dit hurtige svar det lyder lidt omkostningsfuldt, men tak for hjælpen

  • #3   13. jan 2011 Tag en komp.test.

  • #4   13. jan 2011 et nyt stempel koster ca 1000-

  • #5   13. jan 2011 ok men cylinder skal vel så stadig hones? det er vel ikke nok bare med nyt stempel? hvor købes stempel til 1000 kr henne? tak for alle de gode svar.ham der havde den før mente der måske ikke havde været blandet olie i benzinen.. surt

  • #6   14. jan 2011 Kørte måske uden olie, og kan måske se spåner..............Du har brug for FAKTA.

    Hvis den har kørt uden olie, ja så kan du være uheldig, at vi snakker om samtlige lejer skal skiftes, tre nye stempler, nye ringe og alle tre cyl. skal bores op til overstørrelsen 0,030 in. Og så er det økonomisk det samme som at skrotte den. Det bliver alt for dyrt at lave.

    Jeg ville starte med at sprøjte WD40 ned på alle stemplerne, og så ta` en komp.test. Hvis den kan holde sig over de 100 psi pr. cyl. og der ikke er en forskel på mere end ca. 10% mellem de enkelte cyl. ja så er der håb.
    Jeg købte sidste år en 60HK motor, hvor sælger oplyste, at motoren pludselig kun kørte på 2 cyl. og han var sikker på, at nummer 3 cyl. var brændt af. Fejlen var til-koksede ringe og ringspor på stempler ( blev fjernet med Redex ), og så havde den en elektrisk fejl ( løs ledning ) i sikkerhedskredsen, så den kunne max. tage 2500 rpm. Her efter kørte motoren perfekt.
    Jeg siger ikke at dette er fejlen på din, men muligheden er der !!!!

    Hvis komp.test er dårlig, ja så skal du have propperne ud, kontrol af lejer, krumtap, plejlstænger...............osv. osv.
    Kig evt. på Ebay, om nogle af delene skulle kunne findes der.
    NB: Årgang på motor ?????????


  • #7   14. jan 2011 bestil hos ishopmarine i usa stempel koster ca 600 +forsendelse(300)

  • #8   14. jan 2011 hej igen, den er fra 1979 , ok jeg prøver en kompessions test , jeg har en ekstra motor magen til som jeg evt kan tage dele fra, ham der havde den før havde fået renoveret den for 13 tusind et halvt år før den gik ud. tak for jeres hjælp. mvh leif

  • #9   14. jan 2011 Når den er 32 år gammel, har den ingen sikkerhedskreds eller for den sag skyld et selvblandersystem til olien. Så kan du se bort fra den del jeg skrev før.
    NB: Husk at sætte tændrør i hætterne, og lad tændrør røre stel på motoren når du laver komp.test. Ellers kan dine tændspoler godt brænde af.


  • #10   14. jan 2011 ok prøver med en komp test i den nærmeste fremtid.. tak til jer for svar og god weekend

Kommentér på:
johnson 70 hk

Annonce