{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Gammel Mercury alarm module {{forumTopicSubject}}

Hejsa - Jeg har en gammel 115hk mercury påhængsmotor. Pludselig begyndte den at hyle konstant, fra alarmgiveren. Det var imens båden stod på land på trailer, så den havde slet ikke været startet eller noget. Den havde dog stået med tænding på, siden dagen før, hvor jeg må have glemt at slå den fra. Der var ingen problemer.

Jeg har nu testet termostaten og pillet ledningen af den. Prøvet at give den stel og der er ingen forskel. Den hyler stadig konstant, så snart jeg sætter tænding på. Så har jeg prøvet at pille de to blå ledninger fra, dem der går over til olie-tanken. Jeg har prøvet at kortslutte disse to og der er stadig ingen forskel.

Er det så ikke ret sikkert, at det er selve dette modul, der er stået af? Er der en der ved, hvad den rent faktisk gør godt for?

De to blå er til olietankmåler
Den sorte er stel
Den brune går til termostaten og hyler/højtaler
Den lilla er plus.

Er der nogen der ved, hvad den oliekontakt gør? Er den sluttet når der er olie på, og brudt når den skal give alarm? For jeg har lidt svært ved at se hvilken funktion dette modul rent faktisk har, andet end at give et bib når man starter motoren og at den bipper i stedet for bare at hyle, når der er oliemangel. Det synes jeg nemlig er lidt meget, at betale 1600,- for, hvis jeg kan nøjes med at give stel på den ene ledning til måleren og sætte den anden parallelt med termostaten.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gammel Mercury alarm module
Kommentér på:
Gammel Mercury alarm module

Annonce