{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.911 visninger | Oprettet:

Mercury 90hk skyder. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

hej

Står med et større problem her før sæson starten,

min mercury 90hk 2 takt fra 1993 er begyndt at hakke, og skyde, den kan godt tage lidt rpm, i tomgang med i gear kan den slet ikke slæbe båden.

stod og skruede lidt i den idag, og lagde mærke til der kom en røg sky ind før karb (mellem karburator og blok)

Kan det være en utæt pakning til membranen der er skyld i alle unoderne?

Mvh
Mads

ALLE forslag modtages med kyshånd, og vil blive prøvet. smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 90hk skyder. HJÆLP
  • #1   17. mar 2011 Se om en af membranpladerne ( mellem karburatorerne og motorblok ) har en knækket eller skadet fjeder.

  • #2   17. mar 2011 det er ikke når man kigger ind i karburatoren, men når man står ved siden af, altså¨set fra siden af motoren, at den slog en "prut" ud mellem karburator og blok, kiggede efterfølgende og kunne se benzin dryppende fra omkring pakningerne. derfor min mistanke. ved godt der kan ses en "tåge" af forstøvet benzin hvis man kigger igennem karburatoren, men det var ikke det der var tilfældet her.

    i så fald det er tændingen, hvad kan være galt her, det er jo med digital tænding, samt hvad skal måle værdierne ligge på?

    mvh
    Nygaard


  • #3   17. mar 2011 ps. sætter stor pris på jeres hjælp, og virker til i er nogle utrolig erfarne på dette område, thumps up smiley

    en håndbog over motoren, kunne også være til stor hjælp, hvis der nogen der ved hvor en sådan bog kan købes`?


    - nygaard


  • #4   17. mar 2011 start med at tjekke om der er gnist på alle tændrør

  • #5   17. mar 2011 Hvad med empeller (kølvand) er de ok hele der kan ved gl. ryge stumper af, og sættes sig så den ikke køler godt nok

  • #6   17. mar 2011 Empeller er iorden, og helt ny.

    Der er gnist på alle rør. "desværre"


  • #7   18. mar 2011 Synes det lyder som et "falsk luft" problem.
    Det er rigtigt som christian S skriver, når ikke blandingen er korrekt, så kan den ikke lave en fuldstændig forbrænding og det vil give dig udsættere og meget dårlig trækkræft.
    Bare lige for at gå i detaljer/små sko;-) så er det 14,7 kg luft til 1kg benzin, det giver Lambda 1,000 som er den værdi vi gerne vil have i udstødningsgassen, da det er resultatet af den perfekte forbrænding:-)
    Synes du skal kigge på den pakning der før du gør noget andet.

    Mvh


  • #8   18. mar 2011 Ved ikke hvor du har din motorviden fra, men jeg har aldrig i mine 12år med motorer højt om 21kg luft til 1kg benzin.
    Fandt lidt på Google om det:-)
    (link fjernet)


    Mvh


  • #9   18. mar 2011 (link fjernet)

  • #10   19. mar 2011 Hej igen

    Så har jeg været ude og skrue lidt igen.

    Desværre uden bedring smiley

    Motor skyder stadig, samt den har til dens til at slå tilbage når den skal startes. indsugningssiden er blevet tætnet idag.

    Kan det evt. være den pakdåse i bunden af blokken, altså ved krumtappen?

    mvh


  • #11   20. mar 2011 Hej, tjek dine tændspoler, afmonter tændkabler, også kablerne fra CDI boks, se om der er sorte mærker på kontaktmufferne.
    prøv evt. at opvarme dine tændrør med en varmepistol/gasbrænder eller Hårtørrer, 90grader og se om der stadig er gnist. evt. udskift.
    sprøjt evt. tændkabler med pronto, eller hårlak.

    Kører du med gammel benzin evt. med vand/kondens ?
    Kan du på nogen måde have byttet tændkabler? Er altså set før, selv ved folk der har forstand på det (:


  • #12   20. mar 2011 tændkabler er ikke byttet, men kan være signal ledningen der er det måske?, men burde den kunne starte med om byttede kabler?

  • #13   20. mar 2011 Så der fremskridt drenge.

    Har været ude og skrue atter engang.

    Den tændningsdel gas armen styre, gik ikke som den skulle hvilket er blevet skildt ad, smurt op, samt løsnet kablet så dette køre som det skal, det gav en lidt forandret motorgang, til den gode side. Men men men

    Har lokaliseret til at det er cyl 3 (nederste) den er galt med, og derved fremkalder en skyden i udstødningen.

    har efter nærmere gennemgang fundet ud af denne er blevet utæt i indsungningsdelen igen, nærmere betegnet "udluftningsventilen" til krumtapslejerne, Den bliver ved at skyde pakningen istykker,

    Har i nogle yderligere ideer,

    Tændning er tjekket og skulle i følge måleudstyr, måle korrekt samt være fuldt ud funktionel.

    Mvh
    Mads

    ps.

    vil personligt skyde på skyderiet skyldes en utæt cyl 3, og derved for mager en blanding.


Kommentér på:
Mercury 90hk skyder. HJÆLP

Annonce