{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

Johnson 70 hk taber fart. {{forumTopicSubject}}

var ude og sejle i det gode vejr her den anden dag.

problemet lyder at når jeg sejler ca 17-18 knop, kan man mærke båden taber lidt fart engang imellem, (lyder som om der måske er en af cylinderne der 4-takter.)
dette sker også ved acceleration. at der er 1 af cyliderne der måske ikke er helt med, men når der kommer meget flow igennem syntes jeg ikke jeg mærker noget.

sætter jeg farten op til måske 22 knop eller fuld gas, syntes jeg ikke jeg kan mærke eller høre noget galt.


det skal siges at jeg har skrifet min olieblander/VRO ud med en brugt alm. benzin pumpe. fra en ældre model.

karburatorne, er helt rene for snavs. og tændrør er forholdsvis nye.

en del af benzinen er fra sidste år, da jeg har en 120 L indbords-tank


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson 70 hk taber fart.
  • #1   15. apr 2011 hvorfor har du skiftet vro blanderen ud ???? du skulle da bare koble olieslangen fra og proppe den af... det kan godt være der problemet ligger

  • #2   16. apr 2011 den var koblet fra, men den var blevt utæt.

  • #3   16. apr 2011 Hmmm............ At den fra tomgang til nok ca. halv gas, og fra ca. halv gas til fuld power kører ok, men ca. omkring halv gas er der en cyl. som 4-takter, virker sgu` underligt.
    Fejl ved en tændspole ser man ved en konstant fejl, eller den fejler når den bliver varm. D.v.s. at den skulle 4-takte når den også får fuld gas. Så tændspolerne tror jeg ikke fejlen er ved.

    Tag evt. tændrør ud, og se om ikke der er en af dem der virker lidt mere sort omkring elektroden. Er det den nederste som ser mørk ud, kan fejlen være en utæt membran i den gamle benzinpumpe du har sat i. Har set en ligende fejl ved en gammel 25hk Mariner for en del år siden.

    Prøv også lige, og tage plastdæksel af til karburatorerne. Kig ind, og se om alle tre spjæld kører ens og synkront.

    Sidste skud her fra p.t. vil være dine tændrør, eller tændrørshætter/kabler som skal skiftes.
    NB: Et nyt tændrør kan man ødelægge på blot en tur, hvis motor fejler på en tændspole, karburator eller lign. Så fejlen kan nemt være et tændrør.


Kommentér på:
Johnson 70 hk taber fart.

Annonce