{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Olie i tændrør og luftfilter {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige klargjort en hel ny udenbords motor, sejlede en lille tur med junior, da jeg skulle slukke motoren ser jeg at der løber olie ud ved luftindtaget til karburatoren.
Får lortet i land og tjekker luftfilter som er smurt ind i olie. Prøver at rense og starte, men det fortsætter blot med at løbe ud. Kigger i tændrøret som ligeledes er smurt til. Renser og starter motoren, lader den kører lidt. Påfylder korrekt mængde olie. Starter den lader den køre varm, hvor den så begynder at smide olie ud ved karburatoren. Den fedter samtidigt tændrøret og motoren stopper.
Nogen der har et forslag?

Jeg kan desværre ikke går til forhandler, da den er købt på auktion. Samt motoren er en no-brand 4-takt 2 hk.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Olie i tændrør og luftfilter
  • #3   25. aug 2018 Ja, jeg tænker at det er det som er sket. Så hvor skal jeg rense olien ud henne?

  • #4   26. aug 2018 Hvis den har ligget forkert og du så har været ude og sejle, ja så er olien brændt af, og der skal ikke komme nyt ud når du starter op igen. smiley
    Desværre er de der no name motorer ikke 5 potter pis værd og hvis jeg var dig vil jeg bare sige at de 500 er lære penge.. smiley og så købe en motor af en anerkendt mærke, det koster mere, men er nu engang lidt mere sikkert at de kan køre og der er garanti på ( self hvis du køber ny )... man kan spare sig fattig og hvad angår sejlas og vand... så er det ikke et sted at prøve sig frem... båd er en dyr og farlig hobby.... men nøhj det er fedt smiley


  • #5   26. aug 2018 Du skriver at du påfylder korrekt mængde olie.
    Er du sikker på at der ikke er fyldt for meget olie på?
    Det er langt den mest logiske fejl.


  • #6   26. aug 2018 den er ihvertfald helt gal hvis det kommer ud af karbu..

Kommentér på:
Olie i tændrør og luftfilter

Annonce