{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Bayliner 175 kan IKKE slukkes {{forumTopicSubject}}

Hej
Har fået en Bayliner 175 med en Mercruiser 3,0 motor i bytte på en bil, der var afmonteret flere ledninger på motoren, muligvis fordi den er blevet malet.
Har nu fået samlet det hele rigtigt og bla også fået monteret en ny generator da den gamle var Def.
Så skulle alt jo være godt, men den lader som den skal, men når motoren er starte kan jeg ikke stoppe den igen.😕
Hvis jeg så afmontere den lilla ledning i multistikket på generatoren, kan jeg slukke den.
Er der nogen som har prøvet noget lignende?
På forhånd tak! 😀


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bayliner 175 kan IKKE slukkes
  • #1   29. sep 2018 Den lilla er jo en tændingsledning så mit bud er, at den sidder tilsluttet til konstant plus et sted på ledningsnettet. Prøv at tage stikket fra generatoren og mål med et multimeter uden tænding på. Måler du Ca. 11-12 volt har du en fejl.

  • #2   29. sep 2018 Ja, det er rigtigt.
    Men når jeg måler på den er der ikke 12 volt båden går også ud så snart man tager stikket af generatoren.
    Har overvejet om der er byttet rundt på de 2 ledninger i stikket, eller om de sidder omvendt i generatoren? Der er 12 volt på den røde i stikket som der skal være.


  • #3   30. sep 2018 Hvis du kan se nummeret på generatoren og skriver den her, kan jeg slå stik betegnelserne op og derved fortælle dig hvad der skal være i hvert stik. (jeg er autoelektrikker).
    Martin


  • #4   30. sep 2018 Hej Martin
    Kan ikke se der står noget på den nye, men den gamle hed: Mercury marine 862030-1
    Har dog fundet ud af at hvis jeg sætter en pære på den lilla ledning, virker det som det skal.
    Ment på den måde, at det virker til den nye generator skal have en ladelampe (lidt modstand)
    Der er kun voltmeter i båden og ingen ladelampe.


Kommentér på:
Bayliner 175 kan IKKE slukkes

Annonce