1.286 visninger
|
Oprettet:
Hoster hakker går på 2 cyl. {{forumTopicSubject}}
Hey Folket.
Jeg er lidt ny i emnet men har købt mig en 50 hk Yamaha N Type tror jeg den hedder af ældre dato.
Den Går meget ujævnt i tomgang og lave omdrejninger i det hele taget.
Når den får fuld gas eller næsten fuld gas, virker det til den kører på 2 cylindere (ud af 3) men går ellers jævnt.
det er simpelthen somom den sætter ud på en cyl.
Jeg har resnet hele benzinsystemet og efterset mm.
Er der nogen der kan komme med nogle fif om hvad jeg kan gøre/prøve for at finde frem til fejlen?
På forhånd tak, Vh Martin
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Både: 2 Emner: 3 Svar: 321
Så har du dermed også fundet ud af hvilken cylinder det drejer sig om. Så starter du med at skifte rundt på tændrørene for at se om fejlen stadig er på samme cylinder derved kan du udelukke om tændrøret er i stykker. Der efter ville jeg med en isoleret tang rykke rundt på hele ledningssystemet for at udelukke en en løs forbindelse. Der efter kan du med en isoleret tang tage stikket af tændspolerne for at se om de giver gnist. Du skal holde ledningen og stikket tæt på hinanden for at se om gnisten springer over. Derved finder du ud af om tændspolen virker. Hvis fejlen stadig ikke er fundet er der kun ledningen og stikket tilbage.
Men det kan selvf. også være manglende kompression eller noget i den stil.
Håber det var en lille smule hjælp til dig
jun 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
Hva dælen gør jeg?
Vh Martin
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
hvis den har 3 karburatore, så kan det være en dyse i en af karburatoren der er stoppet. Så jeg ville gøre det at jeg pillede karburatorne af og skildte dem af regnjorde og blæste dyser osv igennem med trykluft samlede, og så næste, på den måde er man sikker på der ikke er skidt og snavs i vejen, der er os mange der har tomgangsproblemer på deres ældre påhængsmotore, og mange gange kan det være mikroskopisk snavs i karburatoren,
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Både: 2 Emner: 3 Svar: 321
jun 2010
nu er det så sket. den er helt færdig igen, er der nogen af jer der kender grundindstillingen på sådan en ?
Det er en 50DE H5 Hvis det hjælper noget?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.875
jun 2010
hvordan sikre jeg mig den står rigtigt?
>vh
nov 2008
jun 2010
nov 2008
jun 2010
Kan det virkelig have indvirken på at motoren ikke vil holde omdrejninger?
nov 2008
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Bare du ikke kommer under 7 Bar ( 100 PSI ), eller hvis der er en forskel fra højeste til laveste måling imellem cylinderne på på over 10%.
For så får du dem aldrig til at køre jævn, og er ikke nemme at starte.
jun 2010
Jeg må have rettet de svømmere og stille den i grundindstilling
Er der andre ting jeg evt kan gøre for at se om der er noget andet galt?
VH
Hoster hakker går på 2 cyl.