{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Martin B
Martin B
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14

Hoster hakker går på 2 cyl. {{forumTopicSubject}}

Hey Folket.

Jeg er lidt ny i emnet men har købt mig en 50 hk Yamaha N Type tror jeg den hedder af ældre dato.

Den Går meget ujævnt i tomgang og lave omdrejninger i det hele taget.

Når den får fuld gas eller næsten fuld gas, virker det til den kører på 2 cylindere (ud af 3) men går ellers jævnt.

det er simpelthen somom den sætter ud på en cyl.
Jeg har resnet hele benzinsystemet og efterset mm.

Er der nogen der kan komme med nogle fif om hvad jeg kan gøre/prøve for at finde frem til fejlen?

På forhånd tak, Vh Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoster hakker går på 2 cyl.
  • #1   26. jul 2011 mens den kører tager du en isoleret tang og hiver tændrør hætterne af 1 efter 1 og hører om der er en forskell med hætten på eller af. Hvis du så kan hive en af dem af uden at der sker noget kører den kun på 2 cylinder.
    Så har du dermed også fundet ud af hvilken cylinder det drejer sig om. Så starter du med at skifte rundt på tændrørene for at se om fejlen stadig er på samme cylinder derved kan du udelukke om tændrøret er i stykker. Der efter ville jeg med en isoleret tang rykke rundt på hele ledningssystemet for at udelukke en en løs forbindelse. Der efter kan du med en isoleret tang tage stikket af tændspolerne for at se om de giver gnist. Du skal holde ledningen og stikket tæt på hinanden for at se om gnisten springer over. Derved finder du ud af om tændspolen virker. Hvis fejlen stadig ikke er fundet er der kun ledningen og stikket tilbage.

Men det kan selvf. også være manglende kompression eller noget i den stil. smiley

Håber det var en lille smule hjælp til dig smiley

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jun 2010

#2   26. jul 2011 tak for det tim, jeg har prøvet det du sagde der, og der er gnist på alle tændrør når jeg holder dem på blokken, men hvis den står i tomgang og jeg hiver cyl 1 fra (øverste) ændre det ikke rigtig noget på gangen, men den laver gnist og har en fin kompression (8,5 bar)

Hva dælen gør jeg? smiley

Vh Martin

• #3   26. jul 2011 nu er 8,5 bar ikke fin kompression, så jeg håber for dig du har unøjagtig måleværktøj (-; den skal gerne ligge over 10 bar

hvis den har 3 karburatore, så kan det være en dyse i en af karburatoren der er stoppet. Så jeg ville gøre det at jeg pillede karburatorne af og skildte dem af regnjorde og blæste dyser osv igennem med trykluft samlede, og så næste, på den måde er man sikker på der ikke er skidt og snavs i vejen, der er os mange der har tomgangsproblemer på deres ældre påhængsmotore, og mange gange kan det være mikroskopisk snavs i karburatoren,

• #4   26. jul 2011 8.5 bar er ikke særlig meget... hvor meget har de andre cylinder ?

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jun 2010

#5   26. jul 2011 Det har jeg ellers fået at vide hos AFI marine i århus at det er. men jeg fik den til at gå godt i dag ved at få en til at hjælpe med at indstille karboratorne på blandingsskruen.

nu er det så sket. den er helt færdig igen, er der nogen af jer der kender grundindstillingen på sådan en ?

Det er en 50DE H5 Hvis det hjælper noget?

• #6   26. jul 2011 helt ind og 1½ ud til at starte med

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jun 2010

#7   27. jul 2011 jeg takker, mekanikles-omc påhængs service @ - hvad hvis det ikke er det? jeg har fået at vide det nok er svømmerstanden men synes selv jeg har stillet den fint.

hvordan sikre jeg mig den står rigtigt?

>vh

• #8   27. jul 2011 pil karbu af afmonter svømmerhus ,,, vend karbu på hovedet svømmer skal ligge vandret. så er den ok

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jun 2010

#9   27. jul 2011 skal den ligge vandret? for de ligger nemlig en smule ned af, ikke så de rammer men de lukker og hælder måske 6 grader nedaf? de skal være helt ens kan jeg forstå?

• #10   27. jul 2011 de skal ligge 100% vandret og være ens.... eller lukker den for tidligt eller for sent

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jun 2010

#11   27. jul 2011 Okay, men de lukker for sent nu så?

Kan det virkelig have indvirken på at motoren ikke vil holde omdrejninger?

• #12   27. jul 2011 det kan det godt ..den får for fed blanding når svømmer lukker for meget benz i huset men det kan osse være din lave kompression der er synderen

• #13   27. jul 2011 M.h.t komp.tryk, er 8,5 Bar ( 123 PSI ) ganske ok til en ældre 2-takt motor. Fra ny har den nok været oppe på 11 Bar.
    Bare du ikke kommer under 7 Bar ( 100 PSI ), eller hvis der er en forskel fra højeste til laveste måling imellem cylinderne på på over 10%.
    For så får du dem aldrig til at køre jævn, og er ikke nemme at starte.

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jun 2010

#14   27. jul 2011 Okay, kim ja det lyder meget rimeligt, den starter med det samme uden problemer..

Jeg må have rettet de svømmere og stille den i grundindstilling

Er der andre ting jeg evt kan gøre for at se om der er noget andet galt?

VH

Kommentér på:
Hoster hakker går på 2 cyl.

Annonce