{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

mercury {{forumTopicSubject}}

Har uploaded et videoer på min profil....er der nogen der har et bud på hvorfor min motor ikke gider stå i tomgang? Den er grundjusteret inden jeg har skiftet diverse dele, men den har lidt problemer nu. Skal den bare justeres igen? Eller er der andre problemer? Får den lidt gas går den fint....


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  mercury
  • #1   3. aug 2011 Har nu prøvet at skrue den lidt op i tomgang og den gik efterfølgende fint. Jeg smed den atter engang i vandet og lod den gå nogen tid, for derefter igen at stille den lidt i tomgang. Så langt så godt! Da jeg ville ud for at sejle en tur, gik den ud ved igangsætning!? Den er stillet så højt i tomgangs skruen, som den kan og går fint lige indtil den skal i gear. Den går fint nok i gear, men dør efterfølgende.....nogen der har et bud på hvorfor?

  • #2   3. aug 2011 det er måske fordi det er blande skrue der står forkert, så du skal skrue den ned i tomgang igen, og så prøve og gide den ½ omdrejning udad (mod uret) på blande skruen.

  • #4   3. aug 2011 kompressions tensten er iorden, karbuer renset og tændrørene er nye...
    Overvejer lidt at prøve det med at indstille luftskruerne. Hvad er standard indstillingen for sådan en gammel dame? Helt i bund og 1½ omgang ud?


  • #5   3. aug 2011 problemet er mere eller mindre lige opstået....har tidligere i år haft den en tur på vandet, mens den ikke var 100% på toppen, der gik den fint. Har så siden renoveret motoren, så en grundjustering er nok på sin plads....

  • #6   3. aug 2011 hvad siger komp test............ alt under 8,5bar er ikke godt hvis den dør i vandet når du sætter den i gear, er problemel som regel dårlig kompression.. og i sjældne tilfælde forkert justeret tænding eller meget forkert karburatorindstilling

  • #8   4. aug 2011 Har haft skiftet strømfordeler....synes ellers jeg har været meget påpasselig med at få den rigtig placeret igen, men lyder da meget sandsynlig det er noget der omkring der driller.....komp testen lavede jeg for ca 1 1/2 md siden og den lagde rimelig højt på alle 4 cyl....

Kommentér på:
mercury

Annonce