{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

Søren G
Søren G
Tilmeldt:
10. jul 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 39

Mariner 100hk kører dårligt {{forumTopicSubject}}

Har en 1992 Mariner 100hk 2 takts motor der går dårligt og ikke sejler topfart som jeg har haft nogle problemer med

motoren er lavet så den kun kører på 2 cylindre når den går i tomgang og indtil 1800 omdrejninger så det gør det svært at fejlfinde på den da det er de to sidste cylindre der er problemer med så vidt jeg ved.

Motoren starter sådan set fint nok men når man giver fuld gas fx når man skal trække en op på wakeboard hakker den og der er ikke noget bundtræk, det lyder som om den går på 2-3 cylindre og så kan jeg ikke sejle topfart som skulle være 47 knob men derimod kun omkring 36

Jeg har kontrolleret tændspolerne og kablerne, tændrørene, benz filter, kaburatore osv. det ser ud som om den får benz på alle cylindre men hvad kan der være galt?

Så kom jeg til at tænke på om den lader nok strøm til at drive alle tændrørene ? der kommer to sæt ledninger ud fra statoren til tændingen en high speed og en low speed og hvis de ikke levere nok strøm kan det måske være det? jeg fandt også ud af jeg havde en meget dårlig forbindelse på batteriet da ledningen var meget iret men har ikke været ude at sejle siden så ved ikke om det kan være det

NOGLE FORSLAG???

TAK!

/Søren


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mariner 100hk kører dårligt
Kommentér på:
Mariner 100hk kører dårligt

Annonce