{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.907 visninger | Oprettet:

Skal have en ny påhængsmotor.Brugt (kendt mærke) ell billig Kina model? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har besluttet at beholde min fine Crescent 495 hardtop båd.

Jeg skal ud at have en anden motor til den. Lige nu er der en gl Johnson på. Den er fra 92’ vro totakt 50hk. Den har sejlet 33 knob med 2 mand i, fin fart smiley

Jeg ser nu på 4 takt motorer, primært pga. Lavere støj niveau og mere jævn kørsel ved lave omdrejninger.
Båden skal OFTEST bruges til “hyggetur” rundt i havnen i Kbh (den ligger derinde) Mén, den må også gerne (4-5 gange om året) kunne trække en tube, eller en voksen på vandski. Den SKAL være stabil og også gerne kunne tage en tur i kystnært farvan i sejlrenden ml dk og Sverige, for at fiske torsk.

Jeg vil ikke give mere end MAX 25.000kr for en motor, hvad ville du vælge? En brugt, i et kendt mærke, eller en sprit ny kineser fx Hidea 25 HK til 18000-19000 kr.
De kendte mærker koster jo ca 1000kr pr HK, selv for de brugte!

Vil 25 HK være nok til lidt sjov på vandet, tror du? Båden vejer ca 350 kg og har et fint “kombi skrog” der gør den ligger stabilt, samtidigt med at den ret let kommer ud af vandet.

Hvad ville DU gå efter, og hvorfor??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skal have en ny påhængsmotor.Brugt (kendt mærke) ell billig Kina model?
  • #2   16. okt 2018 Personlig vil keg selv vælge et brugt kendt mærke fremfor kinamodellen

  • #3   16. okt 2018 25hk er for lidt til leg i den størrelse båd. klart hellere brugt kvalitet, det taber heller ikke så meget værdi hvis du vedligeholder det

  • #4   16. okt 2018 hvis du kigger brugt motor vil jeg ikke købe noget der er ældre end 5år.
    med hensigt på at det er en investering der skal holde et par år formoder jeg.
    husk en 4takter er tungere end en to-takter og mere sløv i optrækket.

    25hk bliver alt for lidt hvis du er vantil 50hk.
    desuden ville jeg ikke købe en kina motor.



  • #5   16. okt 2018 Hvorfor ikke beholde den 2t du har på båden?

  • #6   27. okt 2018 UPDATE af trådstarter.

    Hej og tak for jeres inputs.

    Jeg vil ikke beholde den jeg har, den larmer for meget og “lider” lidt, når vi sejler rundt i Kbh. Havn med max 6 knob....oftere 4 knob. Så DEN ER TIL SALG :-).

    Jeg har kigget rundt på nettet en del tid, har 3 forskellige på hånden.

    Alle er 4 takt.
    Yamaha 40 HK fra 2002 m trim og alt. 21.000
    Mercury 50 HK fra 2001 m trim og alt for 22.000
    Mariner 50 HK fra 2002 m trim og alt for 21.500

    Hvilke ville DU købe og hvorfor?

    På forhånd tak.
    Charlie


  • #7   29. okt 2018 ville kigge på standen af dem. ville nok vælge mercury alene fordi de sidste 10hk er rare at have hvis i trækker vandski


Kommentér på:
Skal have en ny påhængsmotor.Brugt (kendt mærke) ell billig Kina model?

Annonce