{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

Dennis A
Dennis A
Tilmeldt:
10. nov 2009
Både: 1 Emner: 37 Svar: 74

evinrude 30 hk. {{forumTopicSubject}}

Hej alle i gode båd ejere.... smiley

Jeg skiftede propel på min motor for et stykke tid siden. Den gamle propel havde mindre stigning og det var som om at den bare høvlede afsted med meget høje omdrejninger. Så udregnede jeg, via div tabeller osv, at den kunne få en større stigning, det hjalp også på omdrejningerne og den går mere roligt nu.

MEN, så igår da min far og jeg sku ud og tømme åleruserne, ja så gjorde den noget underligt, Den druknede, Pludseligt, under fuld gas..... Brrrrhhhh, og så døde den. Når jeg så hev i snoren kunne jeg straks høre at der var liv, men den ville ikke starte rigtigt før je gave lidt gas på håndtaget, efter lidt sejlads stille, ja så kunne jeg lukke fuld op igen og sejle normalt...

Nogen der har en ide om hvad dælen det kan skyldes.. Kan det skyldes at den pga større stigning og mindre omdrejninger, kvæler sig selv i benz..!

Nogen Bud..?

Mvh

Dennis


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  evinrude 30 hk.
  • #1   6. sep 2011 den skal jo helst komme op på 5000-5500 omdr.

  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    nov 2009

    Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
    #2   6. sep 2011 Ja, det er rigtigt. skulle måske finde en dag hvor det var stille vejr og så få lånt mit arbejds omdrejningstæller...

    Men kan det være skyld i den pludselige drukne ting.. Syntes bare det var underligt..


  • #3   6. sep 2011 Du skriver, at den "drukner sig". Det lugter jo mere af, at den ikke får nok at spise. Når/hvis fejlen sker igen, så prøv at mærke, om pumpebolden er flad eller hård. Hvis flad, ja så suger den luft ind et eller andet sted i benzin tilførslen.

  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    nov 2009

    Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
    #4   7. sep 2011 Hej Kim.

    Jeg synes mere det var som om Den virkelig druknede, altså fik for meget benzin, da jeg som sagt fik gang i den ved at gi mere gas(lukke gasspjældet mere op og give den mere luft) den pruttede kun når jeg hev i snoren mens den var i neutral med gas og gear.

    Men ja, kunne prøve at mærke på bolden under alle omstændigheder, og lige få målt omdrejningstallet, men eftersom vejret ikke er super disse her i det sydfynske så må det vente lidt. smiley


  • #5   7. sep 2011 enig med kim....den får for lidt

Kommentér på:
evinrude 30 hk.

Annonce