{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.076 visninger | Oprettet:

Evinrude motor 30 HK {{forumTopicSubject}}

Hej ALLE

Jeg er ny i faget og behøver lidt hjælp....

1) Motoren gidder ikke tager omdrejninger, den kan godt sejle ligeså stille, men den "sætter ud når den får fuld skrue": Kan det være luft i benzinen? man kan se i benzinslangen at der er lidt luft??

2) Hvor mange % olieblandet benzin skal den have?

3) for at skylle den igennem med ferskvand, kan jeg bare købe sådan en spulemuffe og hvor præsis skal jeg sætte den fætter på motoren?

HJÆLP!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Evinrude motor 30 HK
  • #1   24. jul 2006 Fin hobby du er begyndt på smiley

    1) Kan jeg ikke hjælpe med. Bøvler selv lidt med en Suzuki 9.9 hk med de samme problemer.
    2) Jeg ville køre med en halvfed 1olie:50benzin hvis jeg havde din maskine.
    3) En spulemuffe eller "ørevarmer" burde der være brugsanvisning med når du køber en ny.


  • #2   5. aug 2006 hey... jeg kan måske løse dine problemer...

    1: det problem sidder måske i kapuratoren.... hvis det er en ældre model skal du justere din benzin blandingen. normalt på de ældre motorer, er der en hvor du kan stille på blandingen ved lave omdrejninger og topfart. hvis det er det. sidder der en messing nålespids i bunden af den kapu foran som er til tomgangs fart og den anden vil side lige over luft indsugeningen. men under alle omstændig hedder er det et benzin problem. din menbram kan også være knækket.... eller ikke lukker ordenlig tæt....

    2: din benzin blanding vil jeg lave en 3% og husk det skal være outboard to taks olie du kan få på alle tanke smiley

    ps.... hvor gammel er din motor ca og hvor mange cyl har den ?


Kommentér på:
Evinrude motor 30 HK

Annonce