{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Tilmeldt:
10. nov 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Bådtrailer og slæbested {{forumTopicSubject}}

Hey!
Jeg står og overvejer en 26-27 fods båd, men priserne for kran og vinteropbevaring er jo sindsyge!
Derfor tænker jeg på at købe en bådtrailer og så hale den op på slæbestedet og køre den ud i Lars Bondemands lade smiley
Men, jeg aner ikke om det kan lade sig gøre at hive en 8m båd på knap 3 tons, op på en trailer?
Nogen erfaringer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådtrailer og slæbested
  • #1   10. nov 2018 En trailer der lovligt må køre på offentlige veje med en båd på omkring 3 tons er langt fra gratis. Dernæst skal du have fat i et køretøj der lovligt må trække mere end 3500kg med en båd på.
    Så tror ikke umiddelbart der er økonomi i denne løsning.

    Tror måske helt du skal overveje en anden hobby, da du nok vil finde priserne på stort set alt til denne hobby for "sindsyge" smiley


  • #2   10. nov 2018 Jeg ser sådan på det.
    Det er ikke hvad det koster, men hvad man får for pengene. hvis den livskvalitet båden giver, overstiger prisen. tja så er alt jo godt.


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   10. nov 2018 Tak for kommentarerne.
    Livskvaliteten kan købes for penge, men hvis jeg kan spare lidt, gør det ikke noget smiley
    Økonomien er der styr på. En trailer i den størelse koster fra 30-35000 brugt. Opbevaring nær havnen samt optagning koster 15-18000 om året. 2 år, så er traileren tjent ind. Bil i den nødvendige størrelse har jeg adgang til.
    Det er mere problematikken med at tage så stor en båd op på slæbestedet, kan det lade sig gøre?


  • #4   10. nov 2018 Både i den størrelse er da set trailer før - også dem der er større endnu.
    Det kommer jo an på grejet. Du skal nok have de store arme med hvis den skal spilles op med et 800 kg spil smiley


  • #5   10. nov 2018 18000 lyder dyrt for havneplads og kran. specielt når det gælder steder som Nordjylland og for den sags skyld bornholm. Min båd er en sjat større og koster det halve for samme omgang.

  • #6   10. nov 2018 hvis du skal have den opbevaret hos landmand i nærheden så få ham evt til at hente den med traktoren eller stor 4hjulstrækker, så sparer du den store bil smiley

  • #7   10. nov 2018 Min båd er 21 fod , og vejer ca 2000 kg . Ligger på en 2700 kg trailer og tages op hver gang . Jeg har ingen problemer . Men ved der er nogle der syntes en på 16 fod og 1000 kg er et stort problem . Men skal den i og først op når vinteren kommer vil jeg ikke syntes det var et problem den ene gang om året .

    Skal jeg være lidt en gammel sur mand , vil jeg sige breden på en båd i den størrelse nok bliver et problem hvis det skal holdes lovligt på traileren 2,6 meter mener jeg det er .


  • #8   10. nov 2018 gælder de 2,6meter i bredden også hvis du transportere den efter en traktor? eller er det kun landbrugsredskaber der må være bredere?


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   10. nov 2018 Tak for kommentarerne igen!
    Det er rigtigt dyrt i Strandby, ingen tvivl om det! Derfor alle disse krumspring for at undgå at bruge byens bådhotel, som i øvrigt næsten er fyldt.
    Måske skulle man bygge et mere? $-)


  • #10   10. nov 2018 Find en landmand i nærheden og løft den op på en hjemmelavet vogn og kør den væk med traktor. Vil det ikke være lovligt?

  • #11   10. nov 2018 Hvis vi taler lovligheden af at trække båden hjem bag Lars bondemands traktor afhænger det af hvilken nrplade der sidder på traktoren. Er der sort kant (mest normalt) må han kun køre med redskaber og fragte afgrøder og dyr af egen avl hvilket en båd jo ikke er.

    Traktorplader fås også med rød kant, og så må han gerne trække en båd. Men så er vægtafgiften på traktoren også derefter.... som en lastbil


  • #12   10. nov 2018 Vores båd på 27 fod og 4000kg bliver søsat og trukket op på slæbestedet.
    Det kræver blot at der er dybt nok da båden skal sejles op på traileren.
    Traileren er ikke godkendt til kørsel på offentlig vej og båden er 2,8 meter bred så det kræver en specialtransport.


    profilbillede
  • #13   10. nov 2018 Giver en tusse for at få taget en båd på 38 fod og 8 tons op og giver 3700 om året i havneleje med plads på land. Det synes jeg ik er dyrt.

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #14   11. nov 2018 Det er godt nok billigt, Anders! Hvor er det henne?
    Vi giver 4900,- årligt, bare for pladsen, som vi har købt for 25.000,-
    Derudover kommer optagning, transport samt vinteropbevaring.


  • #15   11. nov 2018 Det er Nibe havn. Ja vi er osse godt tilfreds. Pladsen købte vi for 14,500 som noget af de dyreste i havnen.

  • #16   12. nov 2018 18000kr til at opbevar båden om vinteren??? smiley det lyder helt syret. Sejl den til sjælland, Jeg ved at det koster 5000-8000 at overvinter på land i Greve marina og det inkluderer en kran løft og stativ som er med i prisen. plus det er en forsikrings godkendt 'A' havn.

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #17   12. nov 2018 Ja det er også billigt, Kenneth.
    Jeg har netop fået tilsendt priserne:
    24m2 båd + stativ = 11.000,-
    2 x løft = 3.500,-
    2 x transport fra kran til hal = 3.250,-
    (der er 200 meter)
    Jeg er egentlig rystet, når i fortæller hvad det koster andre steder!


  • #18   12. nov 2018 Røveri ved højlys dag vil jeg kalde det Jacob smiley

  • #19   12. nov 2018 Du kan også sejle den til Struer og aflevere nøglerne til www.sejlerbixen.dk så klarer de optagning, opbevaring i hal, klargøring og isætning til foråret - og du sparer helt sikker en bunke penge smiley

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #20   12. nov 2018 Tak for råd, Jens, det skal da overvejes! 👍

  • #21   16. nov 2018 Hej Jacob
    Jeg har en 27 fods motorbåd og kører den på trailer. Sættet vejer godt 3500 kg, og jeg har søsat mange forskellige steder. Det vigtigste et ordentligt trækdyr - jeg har selv en VW Touareg og det dur bare. El spil på så er det også overkommeligt.
    Men det er lidt mere tidskrævende end en lille 21 fods båd, og så er det stort set umuligt at gøre det alene.
    Spørg endelig hvis du vil vide mere!
    Mvh
    Morten


  • #22   16. nov 2018

    profilbillede
  • #23   16. nov 2018 Vi tager den også med til Kroatien om sommeren, noget ALLE med båd burde gøre

  • #24   16. nov 2018 Sikken en lang tur med sådan et setup. Men had også godt tage min med der ned.

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #25   16. nov 2018 Hej Morten.
    Tak for info. Det er godt at høre at det kan lade sig gøre.
    Vi arbejder videre for sagen 👍


  • #26   16. nov 2018 Jeg ligger ved Køge Marina til omkring 6000 årligt med båd stativ til og plads på land også .
    de regner priser pr m2 takst 1 150 kr . 2 170 se eks på takts 3 Fx: Bavaria 30
    Bådstr. 9,40 m lang x 3,00 m bred,
    12 x 3,20 = 38,40 m2 (til takst 3) kr. 185,00 = kr. 7.104,00.
    er selv meget tilfreds med foreholdenen en ophaling koste 400 kr for medlemmer


  • #27   17. nov 2018 Tror jeg holder mig til min 14fod jolle og trailer..
    hold da op nogen priser for at få opbevaret sin båd..


  • #28   17. nov 2018 BOAT = Bend Over And Take it smiley smiley

  • #29   2. maj 2019 Hej Jacob
    Hvordan gik det iøvrigt med dig?
    Fik du købt båden?
    Jeg har netop solgt den ene af mine og har derfor nu en ekstra 3500 kg trailer i overskud.


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #30   2. maj 2019 Hej Morten. Tak for din besked! Vi har netop købt en lille 17 fods jolle, vi opgav den store. Det blev en Ørnvik 510 smiley

Kommentér på:
Bådtrailer og slæbested

Annonce