{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.925 visninger | Oprettet:

Søren P
Søren P
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22

Forskellige instrumenter... ? {{forumTopicSubject}}

Hey,
Jeg er lidt ny i sejler verdenen, og kunne godt tænke mig at vide hvad følgende instrumenter på min ny-erhvervede båd egentlig bruges til... Det drejer sig om følgende:

Bilge Pump... Hvad gør den helt præcist ?

Ved knapperne til at styre drevet, er der bla. "Trim Up" og "Trim Down", disse giver ligesom sig selv, men så er der også den kontakt som hedder "Tilt Out" hvad gør denne ?

Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellige instrumenter... ?
  • #1   29. jun 2006 På min searay er der også en knap som hedder Bilge Pump og den aktivere den indbyggede lænsepumpe nede i vådrummet..

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#2   29. jun 2006 Mark B >> Skal nok lige oprette den, men det bliver først i morgen...

Hmm, hvad er en lænsepumpe helt præcist ? - og hvor er vådrummet ?

• #3   29. jun 2006 bilge pump er din lænse pumpe.. den " pumpe Mark B omtaler er en blower.. den er ikke i forbindelse med tanken, men derimod moter rummet.. den tømmer motor rummet for evnt benzin dampe, så der ikke opstår en eksplosion ved start.. aktiveres 5 min før start...

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#4   29. jun 2006 Oook... Der er også en blower, og der står også at denne skal aktiveres 2 min før take-off... rart nok at vide... smiley

Nu har jeg fundet ud af at bilge pumpe er det samme som lænse pumpe ...og omvendt smiley - men hvad er dennes funktion ?

• #5   29. jun 2006 den er til at pumpe vandet ud af båden med hvis der er kommet noget ind : )

• #6   29. jun 2006 En lænse pumpe er en lille pumpe som pumper det vand ud som er kommet ind i båden, min sidder nede i vådrummet hvor jeg ligger min våddragt og vandski efter brug og det vand som så drypper af kan pumpen så pumpe ud.
    Da jeg ikke ved hvilken båd du har så ved jeg ikke om den har et vådrum, det er nemlig ikke alle der har et.
    I min gamle Hammermeister var der ikke tæppe i båden, men bare en ren malet glasfiber bund, her sad pumpen nede bagerst i båden, så når man kom op efter at have svømmet så løb vandet ned i bagerst i båden hvor det så blev pumpet ud..

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#7   29. jun 2006 Ok... Så er jeg med...
    Tak for hjælpen... smiley

• #8   29. jun 2006 ska du ikke ha lagt båden ind...

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#9   29. jun 2006 Jo jo jo smiley
    Gør det i morgen... smiley skal tidligt op smiley

• #10   30. jun 2006 "Tilt out" bruges til at hæve drevet helt op - i forbindelse med transport på trailer. Her kommer drevet helt op i vandoverfladen. "Trim Up" og "Trim Down" er til at trimme i det område der kan bruges når du sejler.

• #11   3. jul 2006 lænse pumpen kører ikke automatisk medmindre der er sat en flyde kontakt på den...

Kommentér på:
Forskellige instrumenter... ?

Annonce