{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.735 visninger | Oprettet:

Søren P
Søren P
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22

GPS, Fishfinder, Ekkolod... ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Jeg har lige et par løse ender hvad angår dette, nogen der kan fortælle mig forskellen på disse 3 ting, hvis der er nogen ? - og kan man få et apparat som kan det hele ?

Med GPS forstår jeg et kort på skærmen hvor man kan se hvor man er, nøjagtig ligesom dem man bruger i bilen med kort over DK, Skandinavien etc, er det det samme her ?

Fishfinder og Ekkolod, hvad er forskellen her ?
Er det ikke sådan at man kan kan se bunden, så man ikke pludselig går på grund ?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt her.

Evt. et forslag til en god "begyndermodel" som er til at betale sig fra ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS, Fishfinder, Ekkolod... ?
  • #1   1. jul 2006 det du selv er kommet frem til er helt korrekt

• #2   1. jul 2006 fishfinder og ekkolod er det samme

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#3   1. jul 2006 Ok... Så er jeg ikke helt galt på den smiley
    Dvs. det jeg skal lede efter er sådan set en GPS med fishfinder ?

• #4   1. jul 2006 jeg har lige købt en garmin 178c.. det er en kortplotter med ekkolod/fishfinder i samme enhed, farveskærm.. det fylder minimalt og fungerer optimalt.. kan kun anbefales... ; )

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#5   1. jul 2006 Hvad koster den ikke også ?
    Kan der ikke fåes et billigere alternativ ? - Ellers kunne jeg selvfølgelig tage min bærbar+gps med, og så bare købe en fishfinder... smiley

• #6   2. jul 2006 En GPS er reelt kun et instrument hvor der står Længde- og breddegrader på, dvs du skal bruge et søkort ved siden af til at finde ud af præcis hvor du, det kan også bruges til at huske waypoints dette er godt hvis man har fundet en god fiskeplads eller der er røget en mand over bord. Man kan få håndholdte til cirka 1000 kr
    En kortplotter er en skærm med søkort indbygget og en gps, og kan bruges ligesom dem man har i bilen.
    De koster fra cirka 3000kr og opefter(+ Søkort)
    Hvis du ikke skal fiske særligt meget kan du klare dig fint med et ekkolod til en 1000-1500 kr

• #7   2. jul 2006 Det gode ved at ha søkort er også at kunne se området du sejler i mht. dybder. sten osv... hvis man sejler i nye farvande... ; )

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#8   2. jul 2006 Ok... Det jeg sådan set har brug for, er at kunne se dybder, sten osv, men kan en fishfinder ikke også det ?

• #9   2. jul 2006 jo men når en fishfinder ser stenen er det for sent.. på søkort er store sten m.m mærket af

• #10   2. jul 2006 der findes dog ekkolod som skyder fremad, men ved ikke hvor got det virker

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#11   2. jul 2006 Hmm ok... Men hvor tit er det også at der ligger store sten ude midt i havet ?

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

#12   3. jul 2006 Ok... Er der så ikke nogen der kan komme med et godt forslag til hvad man skal vælge ? - synes det er en jungle... (Det kunne være rart hvis den kostede under 5000,- :))

Kommentér på:
GPS, Fishfinder, Ekkolod... ?

Annonce