{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

william t
william t
Tilmeldt:
25. apr 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

ang. gelcoat, og yderligere maling {{forumTopicSubject}}

hey bb. da jeg imorgen skal have min første båd vil jeg lige hører jer lidt. (det er en glasfiber speedbåd, som kommer til at være "trailerbåd")
så vidt jeg har forstået er gelcoat den maling båden er malet med normalt på mange både, og topcoat er det over vandlinien med voks i. smiley
nu vil jeg så hører jer, den gelcoat, er den sprøjtet direkte på glasfiber skroget, eller har den også en form for primer? er der noget yderligere udenpå gelcoaten, har læst mig lidt frem til en polyester (staves) "måtte"?

hvis jeg nu gerne ville have poleret min båd, skal jeg så fjerne den nuværende bundmaling og grunder også er det laget deruder der skal poleres oder was?
håber i vil hjælpe en ny mand godt ind i bådverdenen. smiley tak på forhånd


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ang. gelcoat, og yderligere maling
  • #1   20. apr 2012 Gelcoat er den maling de maler i støveformene, som går i forbindelse med støbevoksen og på den måde bliver blank

    en gecoat er en klisteret maling uden den voks, så altså kun til brug i støbeforme

    efter gelcoat laget er malet i formene skal det hærde nogle timer hvor efter glasfiberskroget bliver støbt direkte på gelcoaten som så brænder fast i hinanden via en kemisk reaction.

    Top coat er næsten det samme som gelcoat, her er der bare blandet parafin i (voks) som for den til at blive blank, og hård i overfladen,

    Konklution.
    Gelcoat til maling ved formstøbning

    Topcoat til maling efter støbning

    Håber denne lille forklaring kan give lidt indsigt i hvad der er hvad, og hvordan det fungere


    mvh
    mads


  • william t
    william t Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #2   21. apr 2012 tak mads, god og nem info. endnu en gang tak, og god weekend smiley

Kommentér på:
ang. gelcoat, og yderligere maling

Annonce