{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mobil frisør 650 kr.
  • Installere køkkenvask 1.500 kr.
  • Løse toiletbræt plus løse VVS greb 700 kr.
  • Tømrer og elektriker søges 800 kr.
  • Elektrikker 800 kr.
  • Tilslutning af indbygget ovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblem Mercury
  • #1   24. maj 2012 Er det på alle tændrør den ikke giver ret meget gnist?

Det lyder usandsynligt at alle tændspoler bliver dårlige på én gang. Et godt bud er trigger eller stator problem. Måske dårlig stelforbindelse.

• allan b
    allan b Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   24. maj 2012 Ja det er på alle tændrør den ikk giver ret meget gnist...

• #3   24. maj 2012 Du er nød til at prøve at måle dig frem.

Prøv at bruge søgefunktionen lidt. Kim C har skrevet flere fine svar på en række indlæg omkring samme emne, hvor du kan finde måleværdier.

Det jeg tænker på er modstandsmåling på hhv. stator og trigger. De er begge kendte fejlmuligheder på Mercury.

• #4   24. maj 2012 PS. Ret meget gnist er i øvrigt noget udefinérbart. Jeg har selv lavet en lille tændingstester, hvor jeg tjekker at den kan trække min. 20 mm gnist. Jeg er pt. ved at renovere en Mercury 60 hk 2 takt, som gnistrer fint på et af rørene. Et andet af dem trækker den kun en lille gnist på ca. 2 mm. Denne forskel er svær at se, hvis du kun kigger på tændrøret.

Du kan evt. prøve at afmontere ledningen til dit "Kill" system på switchboksen. Den er den ledning der går fra switchboksen over til din Mercury Switch. Det er nemt at tjekke, om det er her problemet ligger.

Kommentér på:
Startproblem Mercury

Annonce