{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Startproblem.. {{forumTopicSubject}}

Min bror og jeg skulle prøve at starte vores motor på båden den anden dag. Vi legede lidt med det og fik den næsten i gang, da kablerne blev varme og begyndte at ryge let.. - Herfra var der så ingen reaktion når man drejede nøglen! Ville jo nok bare mene det var en sikring, men ved ikke om eller hvor sådan én skal sidde henne ?

Motoren er en ældre Mercury Thunderbolt Ignition 80 hk.

Hvis der er nogen som kan hjælpe ville vi være meget taknemlige! smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mobil frisør 650 kr.
  • Installere køkkenvask 1.500 kr.
  • Løse toiletbræt plus løse VVS greb 700 kr.
  • Tømrer og elektriker søges 800 kr.
  • Elektrikker 800 kr.
  • Tilslutning af indbygget ovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblem..
  • #1   26. feb 2008 Der sidder kun de sikringer, som du selv har monteret. Der sidder ikke nogen i selve motoren.
    Lugter af en kortslutning inde i motoren !!!!
    Mål trigger igennem + spoler.

• #2   26. feb 2008 Okay, det lyder grimt! Jeg vil ud med multimetret, men vender nok tilbage da jeg ikke er den store haj til det smiley Men tak.

• #3   26. feb 2008 HVis det er en ældrere mercury motor, kan der ha været ir i kablerne, og det kan give overgang.

Har set det før....tændingen kan blivet ristet af det.

men du skriver ikke vilket kabler der røg let ????

Kan du ikke beskrive hvor de evt. sider og vilken farve de havde inden de "smeltede" smiley

så har jeg en mulighed for evt. at diadere dig i den rigtige retning.

Men jag kan kun på nuværende anbefale dig at rense kabler stik for fedt, rust og ir, så der ikke er nogel dårlige forbindelser..

• #4   27. feb 2008 Jeg lagde ikke mærke til selve motoren da det skete, da "skjoldet" var monteret. Men de to powerkabler til motoren røg lidt og lugtede brændt. Vi havde startkabler mellem batteriet og disse powerkabler og startkakblerne var ret varme.

Jeg vil prøve at slutte batteriet direkte til startmotoren for at se om det er den som er gået.

Hvis ikke den er defekt vil jeg så kunne skifte kablerne med fordel ? smiley

• #5   27. feb 2008 Godt råd !!!

Mål igennem, inden du sætter strøm på igen.

• #6   27. feb 2008 Har du tjekket det kabet der går op til starteren med strøm? Jeg har selv bitter erfaring i at kablet kan smelte over hvis man holder for længe på starteren. Men hellere at kablet brænder over end starteren smiley

• #7   28. feb 2008 Jeg regner med at skulle hjem og tjekke igennem idag! smiley Og håber da godt nok det bare er et kabel!

Kim C: Skal jeg ikke have strøm på for at kunne måle mig frem til fejlen ?

• #8   28. feb 2008 Nico->
    Ja tak... kan godt huske en episode i din Glastron smiley

• #9   29. feb 2008 Jeg tror jeg har målt mig frem til fejlen nu smiley Det er starter relæet (solenoid) som er gået. De to tynde ledninger til relæet fra tændingen giver en spænding på 3,5-4 V når der er tænding, hvilket må være rigtigt. Den tykke ledning (plus) fra batteri til relæ giver 12 V hvor den sidste tykke ledning ingen spænding giver når der er tænding - derfor må det vel være fejlen smiley

Tusind tak for hjælpen til alle!!

• #10   11. mar 2008 pas nu på..

Det kan godt være start relæet der er gået, men ledninger røg, så der kan være en anden fejl..som iøvrigt kunne være årsag til at dit start-relæ.blev ristet..

Et godt råd er at rense alle forbindelser og samlinger på lednings nettet.

jeg har prøvet at skulle starte min motor, hvor efter den lød helt forkert i motor og det røg og stank fra den også.

Fik dog hurtigt afklaret at det var fordi der var kommet olie på start relæet..Og alle de amp. som løb igennem, fik olien til at koge smiley

• #11   12. mar 2008 Jeg ved ikke hvad fejlen var ? Men den virker nu.. var ude og købe nyt startrelæ og da jeg kom hjem prøvede jeg bare at dreje nøglen for sjov - og selvfølgelig virker det pludselig uden jeg har gjort noget smiley Jeg har renset nogle stik og noget, men har jo testet det hver gang jeg har ændret noget og det har ikke virket!

Meget underligt - men bare dejligt det virker igen smiley

Kommentér på:
Startproblem..

Annonce