{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Køl skinne {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er jo ved at lave denne dory
På den midterste køl sidder en messing skinne
Skinnen er knækket!

Mit spørgsmål lyder således

Er skinnen nødvendig?
Har nye både idag også denne skinne?

Skroget er af tyndere glasfiber og så i hver kølspids ligger der noget der ligner cement men det er ikke til at kradse i stykker..

Kan vi fjerne denne skinne som er ødelagt og give alle 3 kølspidser lidt ekstra glasfiber og så undlade skinnen eller er det dumt?

Skinnen er jo skruet fast og vi forsøger at undgå at lave huller i skroget som kan give anledning til der kan trække vand ind til det nye skum!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køl skinne
  • #1   15. jan 2019 Jeg ville fjerne den, efter min mening hører det kun til på både der slæbes op på stranden hele tiden

  • #2   15. jan 2019 Jeg ville overveje det. Hvis det nu er noget af betydning for styrken. Jeg havde nok fjernet det. Og lavet en forstærkning af træ og glasfiber. Fordelen er at den bliver lidt lettere med samme styrke. Men igen det er ekstra arbejde Ved det godt. Men ja tror ikke der sker noget ved at fjerne den og lappe med fiber.

  • #3   16. jan 2019 Jeg vil mene at skinnen sidder der for at skåne skroget for de værste skrammer. Så jeg havde monteret en ny.

  • #4   16. jan 2019 Jannik K
    Båden vil nok somme tider blive sejlet op til stranden også op i Sandet.

    Lasse L
    Den vil ikke blive lettere af ar forstærke med træ og glasfiber fordi skinnen er så slank som den er.
    Men hvis den fjernes er der ingen huller ind i skroget mere overhovedet!
    Det er en kæmpe fordel 🙂

    Wessel
    Der er inden tvivl om at det er derfor den sidder der..
    Men spørgsmålet er om der er nødvendigt
    Bruger man det stadig på nye både...
    Hvis vi montere en ny vil der være huller i skroget igen ind imod skummet
    Det er der taler for at fjerne den helt...


  • #5   16. jan 2019 Det med skruerne går gennem skroget er et problem der kan løses. Jeg kom så til at tænke på at den skal bruges til fiskeri. tænker at eliminere risikoen for at line, blink osv kan sætte sig i skinnen og skrue hoveder ved undlade skinnen.

Kommentér på:
Køl skinne

Annonce