{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Motor problemer {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har sådan en johnson 2takts 175 v6 fra december 1998, den har sejlet rigtig godt lige indtil, båden blev taget op efter en sejltur, derefter blev den:
- Tanket
- Vasket
- Støvsuget
- Hældt en anden slags 2 takts olie på
- Den står altid udenfor med et havneoverslag over sig.
Nogle dage senere tager jeg ud og sejle, hvor den går nogenlunde til at starte med nogen gange har den lidt svært ved at tage gassen…. Og lige pludselig efter en 30 min sejlads, hvor den har prustet lidt engang imellem, vil den ikke tage gassen mere den kan kun sejle i tomgang og der sker ikke rigtig noget ved at give mere gas.
- Sejler den ligeså stille hjem i tomgang
- Skifter tændrør
Det virker så ikke den bliver ved med at sejle mærkeligt som om den ikke vel tage ordentlig mod gassen.
- Derefter køber jeg et nyt benzin filter til den (sådan et man skruer op, lidt ligesom et oliefilter)
Tager ud og sejle, og båden virker fint ingen problemer med at tage gas eller noget, sejler perfekt…..
- Tager så ud og sejle igen den begynder med det samme igen men, først efter jeg har været opppe at sejle fuld gas og jeg gasser ned igen, der vil den så ikke tage gassen igen…
Nå tænker jeg så, prøver at skylle benzin filtret og tager ud igen, den hakkker lidt men kommer så op og trækker, tager gassen af har så samme problem igen….
- Tager så den eksterne tank og tilslutter den, så sejler den 15 min i tomgang så det gamle benzin gerne skulle forsvinde ud af systemet
- Det hjælper så ingenting, den kommer ikke rigtig til at tage ved.
Nå det var historien, nogen der har en ide om hvad det kan være?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor problemer
  • #1   6. jul 2012 Lyder til at den ikke får nok benzin.
    Og hvad kan årsagen så være til dette. Ja den er beklageligvis mange.
    Efter som du har prøvet fra en anden tank, nyt filter. Ja så kan det jo udelukkes.
    Men så kan det være:
    Pumpebold kan være defekt.
    Snap-connector på benzinslange utæt.
    Benzinslange revnet.
    Løs spændebånd på en benzinslange.
    Defekt benzinpumpe.
    Snavs i karburatorer.

    Jeg havde lidt samme problem med min Johnson sidste år, som du bl.a. kan se en video af under min profil. Her skiftede jeg pumpebold, slanger og spændebånd. Siden har problemet ikke været der.


  • #2   6. jul 2012 nu har v6 vist nok 2 pumper ..men de kører parallel så hvis den ene mister en membran ventil kan de ikke holde tryk.. ellers er det som kim siger ...evt tjek dine nåleventiler i alle karbuer ..de kan hænge fast når de bliver ældre

Kommentér på:
Motor problemer

Annonce