{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.376 visninger | Oprettet:

Søren P
Søren P
Tilmeldt:
25. jun 2006
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22

Trim virker ikke... Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Nogen der har et bud på hvad der er galt med mit power trim ?
Jeg kan ikke hæve drevet, det er helt trimmet ned. Hvis jeg trykker på "tilt out" sker der intet, trykker jeg på "Trim up" sker der heller ingen ting, men trykker jeg på "Trim down" kan jeg høre en el-motor der kører, men drevet rykker sig ikke (Går ud fra det er fordi det er i bund)

Nogen der har oplevet noget lignende, og lige har et godt bud på hvad der kan være galt ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trim virker ikke... Hjælp!
  • #1   10. jul 2006 Hmm... tja...
    Det kan være at der ikke er olie på den. Har den været til service?


  • #2   10. jul 2006 lyder som en fejl i det elektriske kredsløb... måske et irret stik
    hvis trim down starter el-motoren bør trim up også hvis det elektriske er i orden


  • #3   10. jul 2006 Jeg tror Steffen har ret.
    Prøv at kontrolere om relæet klikker når du trykker trim-up, hvis det klikker er fejlen mellem relæet og pumpen, hvis ikke er det relæet eller forbindelsen dertil, mål evt. om der kommer spænding på ledningen når der trykkes, hvis der gør det, er det relæet der er deffekt.

    Lars


  • #4   10. jul 2006 Hej Søren.
    Når jeg skal trimme min motor, skal jeg holde 2 knapper inde på samme tid. Jeg holder den knap inde hvor jeg vælger om den skal trimmes op eller ned, også holder jeg en knap inde på bagsiden af geargas håndtaget, også trimmer det op eller ned smiley



    Hilsne Martin


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #5   11. jul 2006 Ok... Jeg er ikke helt sikker på hvad der egentlig sker når jeg trykker på trim up/down.
    Er det korrekt forstået, at når jeg trykker, enten på trim up eller down, aktiveres et relæ som trækker en pumpe som enten hæver eller sænker drevet ? - og at hhv. trim up og down har hvert sit relæ ?


    Kigger i hvert fald lige på det i morgen. Tak for hjælpen indtil videre smiley

    Venlig hilsen Søren


  • #6   11. jul 2006 det er rigtigt, der er et relæ til op og et til ned.
    Det er tit relæerne fiser af. du kan pløje en skruetrækker imellem de to klemmer hvor de tykke ledninger sidder på (6mm skrue med møtrik på) for derved at tvangskøre den, henholdsvis op og ned afhængig af relæ du kortslutter. Du kan ikke beskadige relæet ved denne procedure, og du får lige lynhurtig klarlagt om det er relæet eller et andet sted.. også et godt trick at kunne hvis du ligger og skal have båden på trailer fra vandet en dag, hvor relæerne svigter.
    Hvis det er relæet der er dødt, kan man bruge et ganske almindeligt universalt startrelæ til eksempelvis en motorcykel.. de er ganske meget billigere smiley


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #7   12. jul 2006 Ok... Mange tak for tippet...
    Jeg fik det nu forresten godtnok til at virke i går, man skulle blot holde "Tilt" og "Trim up" inde på samme tid... DOH, hvorfor jeg ikke havde tænkt på det noget før aner jeg ikke, men nu virker det.
    Mange tak for hjælpen.


Kommentér på:
Trim virker ikke... Hjælp!

Annonce