{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.088 visninger | Oprettet:

Brian L
Brian L
Følger: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 168

Varm skrue og kølevand på påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber der er et klogt hoved der lige kan hjælpe lidt..

Spm 1) Når motoren har kørt et par minutter med motorbensskyller på, er skruen varm og kølevandet sprøjter ud "inden" i skruenavet - og jeg kan ærligt talt ikke huske om der plejer at komme vand ud der og har aldrig lagt mærke til om skruen blev varm smiley
Kan det evt. være et leje og/eller en pakdåse der er røget?

Spm 2) Der kommer vand ud, der hvor motorbenet og gearhuset sidder sammen - er dét normalt og hvad kan der være galt?

Motoren er en 50hk Mercury EFI - har linket til et fotoalbum hvor der er billede af begge problemer, med en rød ring om.

Mon ikke der skulle være en ekspert der lige ved hvad der muligvis kan være galt - hvis der er noget galt altså smiley

http://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/diverse_baad/2175-skal_den_det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varm skrue og kølevand på påhængsmotor
  • #1   4. sep 2012 Hej.
    1) Jeg har nu afdrig mærket om min propel bliver varm så jeg skylder den, men tror det nu ikke. Den bør jo blive kølet af kølevandet der kommer ud af skruen.
    Er du sikker på at der er nok olie i gearhuset?

2) Dine kølvandsafgange synes jeg nu ser rimelig rigtig ud. Der skal komme vand igennem propellen og kan også gøre det ved gearhussamlingen. Så der er ikke umiddelbart noget i vejen, tror jeg.

Min gør det samme.

• #2   4. sep 2012 1) Nej, hvem i alverden går også og mærker på skruen når motoren skylles...det gjorde jeg så for første gang i 5 år smiley Gid man havde gjort det før, så man vidste om det var normalt - varme kommer jo af friktion og efter min mening burde der ikke være friktion til at gøre skruen varm på så kort tid.
    Har tappet olien af og påfyldt frisk gearolie - der var faktisk nok, til gengæld er der vand i. Sådan noget lort!!! Pakningerne i propperne er fine nok, så den må være utæt et andet sted.

2) Rart at høre din motor gør det samme - der er altid kommet lidt vand ud ved skruen, men kunne simpelthen ikke huske om der burde komme vand ud ved samlingen.

Har givet motoren et større check i dag og så får den lov at stå med lidt omdrejninger i aften - det med vand i gearolien forbliver et mysterie indtil videre.

• #3   4. sep 2012 du skal osse lige huske at den smider udstødningsgassen ud gennem propellen. derfor kan den blive lidt håndlun

Kommentér på:
Varm skrue og kølevand på påhængsmotor

Annonce