{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Bådbatteri {{forumTopicSubject}}

Godmorgen

Jeg har købt et nyt Exide batteri til min båd i Bauhous, nu har det snart stået til opladning i 12 timer, men det står stadig og blinker som det stadig skal lade op. Er det normalt ? burde der være fuldstrøm på når man køber det eller der noget man selv skal gøre.

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådbatteri
  • #1   13. apr 2019 Det burde være fuldt opladet efter 12 timer, men hvad lader bruger du ?
    Er den iorden ?
    Har du prøvet at lade et andet batteri med den lader ?
    Et nyt batteri burde være opladet eller nær ved fuldt opladet !
    Så find ud af om din lader er ok... ellers forbi bauhaus med det .... det kunne jo være defekt...


  • #2   13. apr 2019 Et nyt batteri er ca 80% opladet når du tilslutter det. Så for dit 80Ah batteri, skulle der derfor mangle at blive smidt ca 16Ah på. Så regn selv ud hvor mange timer der skal til i.h.t. hvad de lader afgiver i Amp.

  • #3   13. apr 2019 Okay tak for svar, har desværre nok fået smidt kvitteringen ud....
    Opladeren har godt kunne lade mit andet batteri op, og lyser konstant når det er færdig.
    den står stadig og blinker på det nye batteri- dette er opladeren


    profilbillede
  • #4   13. apr 2019 Lyder som om dit batteri er i udu...

  • #6   13. apr 2019 ja okay... her er de data der er oplyst på din lader...
    Input volt: 230V
    Nominel effekt: 20 watt
    Output volt: 6 og 12 volt
    Output Spænding: 1,2 Amp.
    Mærkning: CE godkendt
    Størrelse: 23.8 x 13 x 8 cm
    Batterityper: Blysyre, AGM og Gel batterier

    Så lad den lige være idag med, og et lille råd, få en kvalitets lader, de der billig lader er altså ikke gode, har hørt om mange der simpelthen ikke opfylder de data der står på dem.... så som ladestrøm.. og så kan der gå laaaaang tid med opladning.


  • #7   13. apr 2019 Jeg vil tage dine ord til mig kim, så fik jeg også lært lidt i dag
    Tak for hjælpen


  • #8   13. apr 2019 1,2 amp. Du skal bruge en 4-6 ampere som det mindste, men husk nu 40 ampere går ikke hurtigere end 10 på dette batteri.

  • #9   13. apr 2019 Bare til info, jeg fik byttet batteriet uden kvittering og det nye batteri er blevet fuldt opladt på en time ca. smiley

  • #10   13. apr 2019 Skide godt... god service må man sige... sååååååååååååå er det bare ud på bølgen blå... måske lidt mindre vind hvis det skal være en hygge/behagelig tur he he

Kommentér på:
Bådbatteri

Annonce