{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin flow måler
  • #1   25. maj 2019 Jeg overvejede på et tidspunkt at montere GFS 10 fra garmin men så fandt jeg ud af at det mindste flow er 2GPH eller omkring 8liter/timen så det duer ikke til de mindre motorer i tomgang eller ved lav hastighed. Hvis du har en nyere motor med smartcraft kan du hive det direkte ud derfra. Det virkede bare ikke på min 2004 motor med smartcraft så det er lidt et lotteri hvis det er lidt ældre motor.

  • #3   26. maj 2019 Garmin og lowrance laver en lille ‘boks med indbygget mølle’ , monteret på benzin slangen og som kan tilsluttes til NMEA 2000 og måle din benzin forbrug på din kompatibel kortplotter, jeg har selv brugt lowrance udgaven til min V8 Mercruiser 5.0 L , den måler ikke tomgang men da jeg var meget på tur var det udmærket at fortælle hvad min benzin forbruge var , plus at den var god at justerer min Cruise fart til optimale økonomisk niveau afhængige on strøm og vind forhold.

    Hvis du vil har en mere nøjagtige model skal du google “Maretron flow meter” den har jeg nu på min diesel båd og det virker fint, den koster bare 11000 kr .


  • #4   27. maj 2019 okay tak for svar har selv en Garmin Ekkolod/kortplotter med en NMEA 2000 port - så en garmin flowmåler ville være at foretrække ved de laver en - men en Mercuriser 4,3 V6 motor kan vel ikke kobles til NMEA 2000 tænker de taler ikke samme sprog smiley .

  • #5   27. maj 2019 En nyere motor kan komme på nmea2000 med en gateway hvis den har smartcraft.

  • #6   27. maj 2019 Hvis din motor har smartcraft kan du evt. investere i wesselview mobile. Så kan du få forbrug og meget mere overført til mobilen.
    Har lige købt til min Mercruiser


  • #7   1. jun 2019 Hvordan kan man checke om motor har smartcraft ? Mercuriser 4.3 V6 fra 97

  • #8   2. jun 2019 Det står på motorskjoldet.
    Mener dog først at smartcraft kom i 2003, men er ikke sikker.


  • #9   3. jun 2019 Ok tror denne motor er for gammel til overstående løsning desværre 😏

  • #10   3. jun 2019 Så er den eneste løsning for dig GFS 10 fra garmin, mindste forbrug er nok ikke et problem for den motor, den ligger nok på 4 til 8 liter i timen i tomgang.

  • #11   3. jun 2019 Garmin GFS 10 kan stik bare monteres i ekkolod den har en nmea2000 port - vil det virke ?

  • #12   4. jun 2019 På en påhængmotor er det nemt at montere da benzinen kun bliver suget ud af tanken gennem en slange. På en indenbordsmotor er der muligvis en returslange tilbage i tanken så den skal monteres på den anden side af en tryk regulator. Det er en lile smule mere indviklet men burde være muligt. Har du serie nummer på motor?

Kommentér på:
Benzin flow måler

Annonce