{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.899 visninger | Oprettet:

Mathias O
Mathias O
Tilmeldt:
7. maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Evinrude sætter ud {{forumTopicSubject}}

Min 25 hk evinrude motor fra 95' er begyndt at sætte ud når den bliver varm. Har næsten lige købt den og første tur på flere timer var intet problem overhoved. Næste tur begyndte den ved lidt højere fart men man kunne godt sejle i roligt tempo. Og nu gør den det faktisk hele tiden. Nogen der har en god ide til hvad det kan skyldes?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Evinrude sætter ud
  • #3   22. maj 2013 Lugter af 2-takter. Men Evinrude kom faktisk også med deres 4-takter i slutningen af 1995, så måske en 4-takter.
    Så er det 2 eller 4 takt ?
    Hvis 2-takter, ja så er der indbygget en temperatur sikkerhedskreds, der træder til hvis motoren bliver for varm. Dette styres af temperaturføler som du kan se på nedenstående link pos. 61.

    http://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/parts/49948.cfm

    Denne føler kan også give falsk alarm, hvis den får forbindelse til stel.
    Men når den træder i funktion, vil du få en konstant alarm hyle-tone ( hvis du har det indbygget i din fjernbetjening ), samt vil motoren gå i det man kalder for "SLOW function". Så går motor automatisk ned på 1800-2200 omdrejninger som max. Og uanset hvor meget gas du giver.
    Når den er kølet ned igen, kan man sejle normal igen.
    Det kan altså være manglende køling du har, og dermed måske en ny impeller der skal til. Næste gang du oplever fejlen, så stop op, tag ledning pos. 62 helt fra. Start op igen, og se om problemet er væk.
    Er det væk, ja så er det temperaturalarm du har. Og det kan så være ny impeller, ny termostat, følerfejl eller.....................?


  • Mathias O
    Mathias O Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   22. maj 2013 Det er en 2 takt. Det er ikke noget med at den ikke kan tage max gas. Det kan den men det dør igen og kan nogle gange redde den. Ellers dør den helt. Der er ingen hyletone eller andet og tændrør er skiftet da det også var min første tanke. Umiddelbart bliver den ikke for varm. Det kan være svært at sige på "øjemål" men det virker fornuftigt nok.

  • #5   22. maj 2013 For lidt juice så.
    Prøv at pumpe på "bolden" næste gang det sker.
    Det kan være utæt benzinslange, revne i benzinpumpemembran, kontraventiler i pumpe-bolden, karburator svømmerhøjde, skidt i dyse, skidt i benzinfilter eller tank-filter.


  • Mathias O
    Mathias O Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   22. maj 2013 Jeg tjekker det lige næste gang vejret tillader det. Er der nogen procedure for at udlufte tanken?

  • Mathias O
    Mathias O Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #9   22. maj 2013 Er der ikke normalt det? Jeg skal vel ikke til at lave hul selv?:D

Kommentér på:
Evinrude sætter ud

Annonce