{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Motor
  • #1   22. jun 2019 Sådan lige vil jeg tro der er en omdrejnings begrænser indbygget i CDIen, problemet er bare at hvis man lader den gå amok i omdrejninger kan man risikere at den smider en plejlestang ud gennem siden.

    profilbillede
  • #2   22. jun 2019 de helt små er gashåndtag begrænset

  • #3   23. jun 2019 Hvis man går ind på div reservedels kataloger kan man se at bla. mercury 4 hk er helt identisk med en 5-6 hk i ALT .. undtaget er dysser i karburatoren, så hvis man bytter dysser ud ( ca 500 kr for dysser og pakninger ) ja så få du lige et par hk mere.
    Om du kan mærke det fysisk ? ? ?
    Men det er motorer der har lidt år på sig, og om de nye er på samme måde må man så undersøge, men er det karburator modeller er det det billigste sted for fabrikanten at lave om på, de skal jo ikke lave en HEL motor til kun 4 hk men kan bruge samme dele til måske 3 forskellige motorer.
    På nogle mc er drossel kit bare nogle plader der sættes ind på indsugningen og vupti så er den drosslet så en ung gut på 18 med nyt kørekort kan køre den, og hvad tror du der sker nå de kommer hjem med den ????? ja så bliver plader sgu da pillet af igen, og igen vupti .... så har de alle kræfter igen.... og mc skal jo ikke til syn igen før ejerskift.. man får et certifikat på at mc er drosslet som man skal have på sig/med for at vise det til knold & tot, for det kan ikke ses bare sådan uden vidre.... nå lille sidespring, men det gælder også nogle båd motorer....


  • #4   27. jun 2019 de ældre 90-115-140hk suzuki fra 00erne er begrænset vi styreboksen hvor 115 er normen og 140 er tunet, dvs 90 er droslet det er kun boksen der bestemmer hvor meget effekt motor har

  • #5   28. jun 2019 Det er jo ganske smart af producenten ... samme motor og reservedel til 3 forskellige hvor kun et minimum er forskelligt, så skal det nok lige tilføjes at lige så snart det drejer sig om "tuning" igennem elektronikken ... ja så koster det en del mere end et par dysser smiley
    med mindre at man har en motor hvor det mekaniske er røget sig en tur og alt el virker.. så er det sgu en smart måde at få 25 - 50 hk mere på.
    Men hvor mange ved det så.... nok ikke mange smiley


  • #6   28. jun 2019 Hvad så med vægten ?
    Ville være super optimalt at have en lille "let" 90HK der er tunet til 140HK.

    For gummibådsbrugere ville et køb af f.eks. en 6HK. jo nemt kunne gøres til en 10 HK.
    Undrer mig dog lidt over hvorfor de får motorerne til at yde mindre end de kan, er det for at få en længere levetid ?


  • #7   28. jun 2019 Penge.... det hele drejer sig om penge... omkostninger ved at lave 3 forskellige motorer med forskellig dele er mega stor, her dækker de hele 3 med samme dele..... EN støbeform, EN presse ET standseværktøj osv... at lave værktøj til at fremstille med er en enorm omkostning...

  • #8   1. jul 2019 samme dyser, følere mv ja det er sgu nemt i dag

Kommentér på:
Motor

Annonce