{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

Vand i bunden {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har købt en Terhi fun 435, og er ved at skifte det gamle ekkolod ud.
Problemet er at den forige ejer har monteret transduceren direkte med nogle fede skruer + et fejlboret hul. man har desværre ikke brugt nogen form for lim/tætning, så der er vand i dobbeltbunden.
Er der en der har et godt råd til at få det ud, jeg er ikke meget for at skulle bore hul under vandlinien for at lave afløb.
mvh
Benny


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand i bunden
  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #1   15. jul 2019 Monter en bundprop så du kan tømme hulrummet....vel nok den eneste løsning....???

  • #2   15. jul 2019 Der sider jo skum imellem inder- og yderskrog. Men skummet som sidder i terhi bådene, er ikke vandabsorberende. Så jeg ville bore et hul som passer til en bundprop nede agter, og dræne vandet ud. Og så slutte af med at smide sådan en her på. https://hellers.dk/sikkerhed/laekagepropper/ol32638/messing-bundprop

    Jeg kan ikke se anden måde du kan løse det på, med mindre du vil skære noget af bunden op, og efterfølgende bygge det op med Terhi Plast rep.sæt.


  • #3   15. jul 2019 Problemet med bundproppen er at desværre at man kan jo ikke komme til at spænde møtrikken på bagsiden.

  • #4   15. jul 2019 altså bundproppen skal nok blive og holde tæt, så ikke nødvendigt at der er en møtrik.
    Samt når båden er oppe kan du fjerne proppen og få evt vand i dp skroget ud.
    Rep de huller med et rep kit til terhi plast og lav de huller der er, og sæt evt en plast plade på røven også, så har du en fin flade at sætte div ting fast på uden at bore i selve skroget ( sæt gerne en stor og tyk plade så du kan have flere ting på )
    Og så monter en god bundprop....


  • #5   15. jul 2019 Du skal jo ikke vælge den model med omløber på bagsiden, men den model som skal monteres med tre skruer. Biltema osv. har også nogle bundpropper. Den skal bare have en klat Sikaflex, og på med skidtet.

  • #6   15. jul 2019 Tak for indput, jeg havde ikke lige set "proppen" uden omløber. Så det må være løsningen.

Kommentér på:
Vand i bunden

Annonce