{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.269 visninger | Oprettet:

Christian L
Christian L
Tilmeldt:
20. sep 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gelcoat - Første gang - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har lige købt en glasfiber jolle, som har nogen flænger i bunden (udvendigt)

Det ligner de fleste af stederne at malingen er sprækket, men det går alligevel en halv til en hel milimeter ned.

Jeg er ret sikker på båden kun har 1 bund, og for mig virker det som om det er plastik. Det er meget tyndt og fleksibelt men virker nu stærkt nok.

Nu er mit spørgsmål så, kan jeg bruge Gelcoat til plastik bund ?

Hvis ja, har jeg læst mig frem til at jeg sliber det pågældende stykke + 10 cm rundt og hele vejen ned så ridser er væk. Dækker området af med tape og spartler med Gelcoat + hærder ?

Ladeer det vente i 30 min, sliber det ned så det passer med resten af bunden og så skulle det være det ?

Er denne fremgang korrekt, ellers ret mig gerne da jeg aldrig har prøvet noget ligende. Skal jeg evt. efterbehandle gelcoaten med noget ?

På forhånd tak for jeres hjælp.


(Billeder kan sættes ind hvis nødvendigt, jeg har på arbejde PT)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gelcoat - Første gang - hjælp
  • #1   19. jul 2013 du skal male gelcoaten på, og der skal også voks i gelcoaten.
    og jeg ville ikke slibe det bagefter da voksen ligger sig som inden hinde ud over gelcoaten når den er hærdet, hvis du sliber i det bagefter kan der trænge vand ind i din glasfiber. men du kan gøre lidt som du siger man så skal du male topcoat på efter du har slibet gelcoaten glat og pæn så kan vand ikke trænge ind da der er voks i topcoat.


  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   19. jul 2013 Dvs.

    jeg køber denne: (link fjernet)

    + en hærder og voks ... Røre det sammen og maler over de ridser jeg har i bunden. Lader det så tøre og så skulle det være det ?

    Men vil det sige jeg kun lige skal fin pensle bunden ?, eller noget tykt lag, bare en hinde som overflade ?

    Håber du forstår budskabet


  • #3   19. jul 2013 Nå for Søren, det ER spartel du vil bruge, nej det skal der ikke voks i. Men du gør som du selv skriver. Jeg tør enlig ikke sige om det er vandtæt eller der skal males uden over

  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   19. jul 2013 Jamen det ved jeg faktisk ikke.

    Jeg er rookie på alle punkter.

    Jeg skal bare vide hvad jeg skal gøre med hvilke produkter


  • #5   19. jul 2013 Skal hele bunden males? Hvis ja bruger du det spartel du snakker om sliber det og maler ovenpå med en bådmaling. Evt topcoat som faktisk bare er gelcoat hvor der er blandet paraffin voks i. Alm gelcoat kan du ikke male med fordi voksen er med til at få det til at hærde

  • #6   19. jul 2013 du skal lige være obs. på at glasfiber og plast ikke er det samme. hvis det er plast kan du ikke bruge gelcoat/topcoat osv.
    du skal derimod bruge speciel spartel til plast.


  • #7   20. jul 2013 Er glasfiber ikke polyester og glas fibre? Polyester er da et plast produkt.

Kommentér på:
Gelcoat - Første gang - hjælp

Annonce