{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Johnny R
Johnny R
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

kaburator justering på mariner 20HK fra ca.1992 {{forumTopicSubject}}

Jeg har et andet spørgsmål igang omkring ujævn motorgang/trækkraft - måske hænger de to problemer i virkeligheden sammen.

Den bruger meget benzin og trækker ikke særligt godt. Den lyder rimeligt, altså uden mislyde af særligt skræmmende art :o)
Jeg ville godt prøve at "nulstille" eller fabriksindstille kaburatoren engang for at tjekke om det har indflydelse på benzin/olie forbruget og trækkraften.
Det er en 2 takt med 2 cylindre.
Er der nogen der kan forklare hvordan jeg bærer mig ad med dette, eller andre forslag til en løsning.
I en tønde med rent vand prøvekørte jeg den i eftermiddags og der var rigtig meget og sort olie på vandet efterfølgende (ikke oliefilm - men olie) Kan det være en cylinder der ikke tænder/virker som den skal og bare spytter benzin blandingen ud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kaburator justering på mariner 20HK fra ca.1992
  • #1   28. jul 2013 hvis den kun tænder på 1 cyl så vil den ikke lave ret meget ... hvordan ser dine tændrør ud... bør være grå/hvide.. ikke sorte og de skal være tørre
    grund indstilling for din luftskrue. som kun har noget at sige i tomgang/ lav gas. er ca 1½omg ud fra nul

• Johnny R
    Johnny R Tilmeldt:
    jul 2013

#2   29. jul 2013 Så passer det nok meget godt at den kun kører på den ene cylinder. Begge rør er våde og sorte, det samme er det når jeg lyser ind på topstykkerne igennem tændrørs hullerne. Jeg prøver at lave lidt justeringer og ser hvad der sker. men et par nye tændrør gør sikkert heller ingen skade.

• Johnny R
    Johnny R Tilmeldt:
    jul 2013

#3   29. jul 2013 Så fandt jeg endeligt løsningen:
    En cdi boks var i stykker. Er nu udskiftet og motoren kører fint igen. Ingen grund til at justere på kaburatoren :o)

Kommentér på:
kaburator justering på mariner 20HK fra ca.1992

Annonce