kaburator justering på mariner 20HK fra ca.1992 {{forumTopicSubject}}
Jeg har et andet spørgsmål igang omkring ujævn motorgang/trækkraft - måske hænger de to problemer i virkeligheden sammen.
Den bruger meget benzin og trækker ikke særligt godt. Den lyder rimeligt, altså uden mislyde af særligt skræmmende art :o)
Jeg ville godt prøve at "nulstille" eller fabriksindstille kaburatoren engang for at tjekke om det har indflydelse på benzin/olie forbruget og trækkraften.
Det er en 2 takt med 2 cylindre.
Er der nogen der kan forklare hvordan jeg bærer mig ad med dette, eller andre forslag til en løsning.
I en tønde med rent vand prøvekørte jeg den i eftermiddags og der var rigtig meget og sort olie på vandet efterfølgende (ikke oliefilm - men olie) Kan det være en cylinder der ikke tænder/virker som den skal og bare spytter benzin blandingen ud?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
grund indstilling for din luftskrue. som kun har noget at sige i tomgang/ lav gas. er ca 1½omg ud fra nul
jul 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
jul 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
En cdi boks var i stykker. Er nu udskiftet og motoren kører fint igen. Ingen grund til at justere på kaburatoren :o)
kaburator justering på mariner 20HK fra ca.1992