{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

Justering af kaburator/er? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg leder efter en der måske kan gøre mig lidt klogere på om der er noglunde lige til at justere kaburator på min 40 hk 2-takts Yamaha autolube fra 1990.
Da jeg sidst havde den i vandet i august ville den gerne gå ud efter 5-10 sekunder i neutral sejlede fint i fremdrift men føltes ikke som 100 %.
Planen er først at skifte tændrør og derefter justere kaburator eller skal jeg holde mig fra det og have en båd mekaniker til det.
Kan jeg gøre skade på motor ved at prøve mig frem selv?

Pft Stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ændring i en eksisterende Autocad tegning 2.200 kr.
  • Fejning og vask af 8 hovedtrapper 1.000 kr.
  • Emhætte reparation 1.000 kr.
  • Fuge mellem epoxy gulv og fodpanel 850 kr.
  • El stik flyttes og køleskab på plads 600 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine som ind imellem ikke tømmer vandet ud. Der er nogle hjemme på torsdag og igen på mandag. 573 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af kaburator/er?
  • #1   8. okt Du skal sikkert slet ikke justere karburatorerne, kun rense dem. De symptomer du nævner (går ud i tomgang, sejler ok) tyder på dine tomgangsdyser er tilstoppede.

Hvis du også fornemmer den ikke trækker helt jævnt er der nok også skidt i hoveddyserne, men de er lidt større så der skal mere til at stoppe dem helt til.

Du skal derfor have karburatorerne af og rense svømmerhus, dyser og diverse kanaler i karburatorerne. Har du adgang til en ultralydsrenser er det hele meget nemmere, men du kan sagtens gøre det med karburatorrens og trykluft. Men lad være med at proppe ting i dyserne for at rense dem, for så ødelægger du tolerancerne.

Når du skiller dem ad, vil du nok opdage der er en blandinsskrue på hver karburator. Skru den forsigtigt i imens du tæller omgange og skriv det ned, så ved du hvad de skal stå på når du samler igen. Typisk er det 1½omgang fra lukket, men det kan være anderledes for din motor.

Når de skal samles igen, skal du sikre dig alle spjæld åbner samtidigt. Det kan gøres på øjemål, men en vaccum tester er naturligvis bedre. Men få dem renset først smiley

Kommentér på:
Justering af kaburator/er?

Annonce