{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  oliespild
  • #1   30. aug 2013 uforbrændt 2 takt olie... lav blanding på max 1½% olie

• brian R
    brian R Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #2   30. aug 2013 okay men båden står bare på min trailer og har ikke været i vandet de sidste 14 dage men er det bare blandingen det er galt med er jeg glad smiley

• #3   30. aug 2013 Tror godt du kan regne med det er hvad Mekanikles siger.. Det ka ha stået inde i propellen og så er det blevet tippet lidt nu eller solen har bagt lidt på det og gjort det lunt så det er blevet tyndt.

• #4   30. aug 2013 På din motor, kommer udstødningsgassen ud inde fra gearhuset, hvor udstødningen munder ud, og en 2 takter forbrænder aldrig benzinen og den iblandede olie 100 %, og derfor vil der altid komme en masse uforbændt benzin og olie ud gennem udstødningen, og mens benzinen fordamper/forsvinder, med det samme, gør olien det ikke, og derfor vil der altid være samlet olierester netop der, og som mekanikles skriver meget kortfattet og præcist, jo mere olie den får, jo værre bliver svineriet, så derfor skal man ikke blande mere olie i benzinen, end højest nødvendigt.

Der findes supergode olier, hvor man kan nøjes med at blande 1% i, hvor det normale ellers er 2%, med mindre din motor har et selvblandersystem...

• #5   30. aug 2013 brumbass en yamaha skal kun have 1%

• #6   30. aug 2013 Mekanikles. Jeg har ikke kunnet se af indlægget hvilken motor han har købt.

Jeg har heller ikke skrevet noget som helst om Yamaha, eller hvad de anbefaler blandingsforholdet skal være mellem olie og benzin til deres motorer.

Producenten skriver som regel blandingsforholdet uden på olieflasken, og jeg har endnu tilgode at se, nogen olie-producenter, der skriver at Yamaha er undtaget denne anbefaling, da den er jo er generel, og jeg ved også så meget, at man er meget dårligt stillet, hvis man tilsidesætter en producent anbefalinger af sit eget product, hvis der skulle opstå skader på det, man bruget produktet til, så er det for så vidt ligemeget, om det er olie, shampoo eller noget helt tredje..

Jeg har nærlæst mig forrige indlæg igen, og jeg kan ikke se, hvor jeg skulle have skrevet noget forkert, eller i det hele noget om et specifikt fabrikat, hverken om olie eller påhængsmotor..

Jeg skriver blot, at nogle producenter anbefaler en 2% blanding og nogle 1% . . .

• #7   31. aug 2013 ok ok det var ikke for at genere dig.... siger bare at yamaha kører 1:100 på olieblandingen... undtaget er de helt gamle motorer som kører 1:50

• #8   31. aug 2013 smiley

• brian R
    brian R Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   22. sep 2013 tak skal i have for jeres svar har nu været ude og sejle 4 gange og den drypper ikke med olie mere smiley

Kommentér på:
oliespild

Annonce