{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.682 visninger | Oprettet:

Motorproblem den går ud.. {{forumTopicSubject}}

Hej
Har en Mercruioser 5,0 LX (karburator) som driller. Den starter fint og sejler fint, men når den får gas er det som om den ikke får benzin nok, har haft Båd mekaniker ude og se på den, og han skiftet benzinfilter og tog kuglen der sidder i benzinstudsen ud, herefter sejlede den fint 4400omd., jeg tog så båden op på min trailer og med hjem i hallen en uge hvor den stod, satte den i vandet igen i fredags, den startede fint sejlede ca. 10 min på 3000 omd. Og så kom det så igen, den mister omd. i ryk og kan så gå ud, man kan så pumpe lidt og så starter den igen og sejler fint ved 1200 omd. Giver man gas går den ud på samme måde igen…. Nogen forslag. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorproblem den går ud..
  • #1   9. sep 2013 gammel benzin, eller vand i svømmerhuset på din kaburator måske ?

• #2   9. sep 2013 Ja det kunne det måske godt være, men jeg har fyldt ca 100L på, og der var ikke vand i filter da det blev skiftet... ?

• #3   9. sep 2013 Accelerationspumpe i karburator - dårlig stelforbindelse fra batteri til motor.
    Kontrol, justering og rep.sæt til karburatoren, så bør du være sejlende igen.
    Måske en svag benzinpumpe ( elektrisk, hvis monteret )

• #4   9. sep 2013 Der hvor benzinen kommer ind i din karburator er der en forskruning, lige inde bag den er der et lille filter der består af små sammenpressede metalkugler, jeg mener det hedder sintermetal, det kan renses med noget bremserens sprøjtet imod gennemløbsretningen, eller selvfølgelig skiftes.
    Husk at lægge mærke til hvad vej det vender.
    Min maskine gjorde engang det samme, og det var fejlen, dog var min med en Holley karburator, men jeg mener også at der er et filter i din.

profilbillede
  • #5   9. sep 2013 Ok tak for jeres gode råd, jeg vil prøve dem af, og håbe det kan være noget af det. Tak for det. ??

• #6   10. sep 2013 Højtryksfilteret måske?

• #7   10. sep 2013 "Højtryksfilteret" - hvor sidder det henne ??

• #8   10. sep 2013 På nogen motorer er det faktisk monteret på et beslag på selve motoren, men det kan godt sidde lidt gemt....På min gamle Suzuki sad det på motoren, men jeg ved ikke hvordan brændstofsystemet er opbygget på sådan en Mercruiser.

Prøv at søg efter THB/eller manual på nettet, på din motortype. Nogen gange kan du være heldig der ligger en rep. håndbog hvor det er vist

• #9   10. sep 2013 Jeg kender begrebet "højtrykspumpe" og "lavtrykspumpe", men ikke et "højtryksfilter" - måske du mener et "forfilter", der sidder imellem brændstoftank og benzinpumpe ?

• #10   10. sep 2013 Gå ind på mercruser.com der han du finde manualer og alt andet

• #11   11. sep 2013 Sorry, har lige set der stod det er en motor
    Med karburator, så er der ikke højtryksfilter. Det bruges i brændstofsystemet på motorer med indsprøjtning/dyser, til at fjerne luft og vandpartikler.

• #12   11. sep 2013 Var ude igår... inden jeg tog ud havde jeg afmonteret benzinfilter som er nyt, for at se om der var noget der ikke skulle være der, og jeg pustede i benzinslangen til tanken, her herefter samlede jeg det igen, sejlede ca. i 15min med 3500 omd/m 23 kn.så begyndte den at hakke og gå ned i omd. sejlede så ind igen med 1500 omd. som sagt den starter bare man drejer nøglen og går rigtig fint.... ;-(

• #13   11. sep 2013 Kunne godt lyde som vacuum i tanken...

• #14   11. sep 2013 Mener du dermed, at det er udluftningen til tanken der kan være stoppet ok....

• #15   11. sep 2013 Ja, prøv lige at checke det..

Kommentér på:
Motorproblem den går ud..

Annonce