{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.548 visninger | Oprettet:

poul B
poul B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Perkins diesel {{forumTopicSubject}}

Har en Perkins diesel marine, ferskvands kølet , 48 hk , den har et problem når den bliver startet er olie trykket fint også efter 1 time men efter 1,5 time falder det til det halve , går man i tomgang kommer alamen for lidt olie tryk , hvad kan der være galt .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perkins diesel
  • #2   8. nov 2013 Det kan også skyldes overtryksventilen i oliepumpen. Sidder der snavs i klemme der, kan den ikke lukke helt tæt, og lidt af trykket vil sive ud der. Jeg ville sætte et oliemanometer på motoren og holder den specifikationerne med omdr. på, men ikke i tomgang, gætter jeg på overtryksventilen. Prøv evt at tømme den for olie, fyld den med petroleum, tag dyserne ud af toppen så motoren ikke kan danne kompression, kør den på starteren indtil der er smøretryk og tøm så petroleumet ud og fyld olie på igen og se om ikke det har hjulpet med sådan en udrensning. Ingen tvivl om, at der står en del snavs i bunden af de ældre diesel motorer vi har i vore både

• #3   9. nov 2013 Ja, olietryksmanometer på med den nuværende olie.
    Falder olietrykket gradvist som olien bliver varmere og viskositeten ændres, kan det skyldes en slidt oliepumpe.
    Hvad olie er der hældt på, og hvad foreskriver producenten ? Umiddelbart vil jeg gætte på en mineralsk 15W40 VDS3 godkendelse, vil overstige OEM kravene - den bruger bl.a Volvo Penta til deres benzin- og dieselmotorer.

Der findes forskellige rensemidler til slidte motorer - dog ikke med defekter - som du kan prøve inden du griber fat i en reparation af motoren. QMI laver et godt produkt "Indvendig Motorvask" der virkelig fjernes urenheder i smøreoliesystemet.

• poul B
    poul B Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   9. nov 2013 Nu har jeg pillet motoren ud , vil og vil pille bundkaret af og se om den er opslidt eller bare en ny olie pumpe, den starter fint uden problemer og motortemp . er ok ,

• bo m
    bo m Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #5   24. jan 2022 Jeg har en Perkins 4248 72 hk der får dieselolie GTL i smøreolien.? Hvordan kan det ske? har fået nye dyser og forpumpe Mvh Bo Møller

Kommentér på:
Perkins diesel

Annonce