{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.108 visninger | Oprettet:

vand i olien. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en gammel princess 32 fra 1978. Mit problem er at jeg har vand i olien. Det er Volvo penta diesel md21a type som er ferskvands kølet. Den bruger ikk vand og olien smager af salt. Jeg har fået renoveret søvandspumpe. Så problem er ved manifold eller olie køler som jeg er ved at trykprøver først, da den er lettes at få af. Jeg tror problemet er manifold, men hvem renoveres dem, for en ny er jo ikke til at betale sig fra. Håber der er gode råd nu.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vand i olien.
  • RAMBO
    RAMBO Online Tilmeldt:
    maj 2008

    Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.946
    #1   3. mar 2014 Jeg hælder mest til oliekøleren - det er sjældent at varmeveksleren går til.
    Men begge muligheder er åbne.


  • #2   3. mar 2014 Olie kølet er trykprøver og ikke nogen fejl der. Så manifold skal af nu. Kan Nan renovere dem og hvem gør det?

  • RAMBO
    RAMBO Online Tilmeldt:
    maj 2008

    Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.946
    #3   3. mar 2014 nej. udstødningsmanifoldet kan man ikke renovere.

    Hvis udstødningsmanifoldet er utæt skal der et nyt på....Måske jeg kan finde et til dig, hvis du har det originale varenummer på udstødningsmanifoldet....


  • #4   3. mar 2014 Rolf, jeg vil lige prøve at finde et vare nummer i aften, så må du gerne prøve at hjælpe mig. Troede man kunne sveje manifold op, hvis den er revnet eller form af hul i den

  • RAMBO
    RAMBO Online Tilmeldt:
    maj 2008

    Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.946
    #5   3. mar 2014 kun hvis det der udvendigt, men indvendigt kan man ikke.

  • #6   3. mar 2014 Hvis man ved hvad man laver, og har det rette udstyr til rådighed, så kan man godt svejse på en manifold. Selvfølgelig afhængig af hvor problemet er lokaliseret.

  • #7   3. mar 2014 Nej det er nok ikke så let at svejse inde i manifold, så det kræver lige man får den trykprøvet. Men nummer 1 er at finde en anden som er iorden. Jeg har fundet et part nummer 817639 igennem denne side. http://www.indenor-retro.de/Kataloge%202013/Katalog%20MD21%202013.pdf

  • #8   5. mar 2014 Hvordan kan en utæt udstødningsmanifold give vand i olien?

  • #9   5. mar 2014 Ja det har jeg også undret mig over, men de kloge siger det kan trække ind denne vej. Og siden at min søvandspumpe er renoveret og tæt og olie køler er trykprøver kan det kun komme den vej ind ad manifold. Resten af motor er ferskvands kølet

  • #10   5. mar 2014 Er du helt sikker på at det er saltvand der er i olien? Du skriver at du har smagt på olien (lyder ikke rart) - har du sammenlignet smagen af brugt olie med en brugt olie der ikke er blandet med vand? Har du fået trykprøvet ferskvands kølingen? Det kunne jo være en defekt toppakning (du skriver godt nok at den ikke bruger vand). Kunne det være kondensvand?

  • #11   5. mar 2014 Jeg har smagt på det kondens den laver oppe i ventildæksel og smag af salt. Jeg har prøvet at skifte olie/ og hurtig blev kom der cement olie i den igen, så tror ikke det er kondens vand der skyldes problemet, da det kom hurtig igen. Jeg ved godt de kan lave lidt, men det her er meget mere. Men jeg bliver meget mere klog når jeg får manifold af og trykprøvet. Efter olieskift sejlede jeg en tur på 4 timer og den var godt skummet i ventildæksel og cenment olie i bundkar, så noget må være helt galt.

  • #12   5. mar 2014 Tror det er en toppakning.

  • #13   5. mar 2014 nej Kenneth, den bruger ikke vand.

Kommentér på:
vand i olien.

Annonce