{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Sejlbåd hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej baadgalleri.

jeg søger lidt info / hjælp til min sejlbåd.

har haft sejlbåd et par gange men kun små sejlbåde.( 20 fod )

jeg har nu købt mig en Granada 27 som jeg er rigtig glad for.

jeg har lidt spørgsmål om der evt. er nogen ting man skal kigge efter inden den skal i vandet tænker på pakninger ventiler osv. nogen ting man skal være opmærksom på smiley ??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sejlbåd hjælp
  • #1   2. mar 2014 Der er vigtig du tjekker alle huller under vandlinien, dvs. Skorggennemføringer, monteret givere og evt. Selvlæns.

    Søventiler skal selvfølgelig virke, men tjek for tæring og om slanger er forsvarligt monteret, typisk med 2 spændebånd.

    Er båden med indenbords motor så tjek også evt. membran på sejlbådsdrev.

    Et andet sted der kan komme havvand ind er ved kølboltene, sker typisk hvis båden har været på grund, men du kan tjekke om de er spædt helt.



  • #2   2. mar 2014 Hej tak for dit fine svar smiley

    Lige netop denne membran har jeg tænkt på, men hvordan kan jeg finde ud af om den skal skiftes fordi der side jo denne gummi pakning udvendig som er noget løs eller man kan få et par finger op imellem, det skulle ikke have noget af betydning vel ?

    Køl boltene ? hvor sider de syntes ikke jeg har set dem ?

    har chekket de ventiler der er på båden de fejler ikke noget samt slanger


  • #3   2. mar 2014 Du kan prøve at inspicere drevet indefra, se om der skulle være løbet lidt vand ind ved at kigge efter spor som ir, rust i området. Ellers skal du bare tjekke for revner i membranen.

  • #4   2. mar 2014 okay skal lige være helt med smiley denne membran det er indvendig den skal chekkes efter ik ? fordi udvendig kan man vel ikke chekke noget den er bare med til at holde krebs dyr væk osv ? eller er jeg forkert på den.

  • #5   2. mar 2014 Ja du skal tjekke den indvendigt. De holder normalt 7 til 10 år. De fleste fabrikater anbefaler skift hver 7 år, der kan stå en dato på membranen, men den er nok umulig at finde på en ældre slidt membran. Flere forsikringsselskaber kræver også skift hver 7. År.

Kommentér på:
Sejlbåd hjælp

Annonce