{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.966 visninger | Oprettet:

Valg af ny propel {{forumTopicSubject}}

Jeg skal nok inden længe ha en ny propel til båden, båden går ca 28 knob med 2 personer i, og er rimelig hurtig oppe og plane, men har jeg mit fiske grej ruser og garn med, har den svært ved at komme op af vandet.. Har i nogle forslag til hvilken størrelse jeg skal vælge, da jeg ikke har nogen erfaring med det overhovedet !! Der står 48 73144 A 40 17P på skruen kan desværre ikke vedhæftebilleder fra iPad, jeg er tilfreds med farten, men ville gerne ha mere acceleration - håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af ny propel
  • #1   29. jun 2014 Så køb en 4 blads...Der er mere optræk i, og du mister ikke noget specielt på topfarten. Da det er en 4 blads, vil du også kunne vælge lidt større pitch smiley
    Måske en 4 blads 17-19 pitch, i alu smiley

    Hvad motor og båd er der, den skal på?


  • #2   29. jun 2014 Tak for svaret, har kigget lidt på 4 blads... Det er en mercury 500 thunderbolt fra 78.. Og båden er en Janing 410 sport smiley

  • #3   29. jun 2014 Så skal du lige være opmærksom på, at det er lille gearhus! smiley
    Når den "kun" er en 50 HK, kan det godt være, at du skal nøjes med en 17 pitch


  • #4   29. jun 2014 Tak igen smiley var ikke klar over det med gearhuset, men så blev jeg klogere igen smiley

  • #5   29. jun 2014 Hvis du allerede har problemer med en propel med en pitch på 17, så skal du nok ned på en pitch på 14 eller 15, for at få mere optræk, hvis diameteren på propellen er den samme.

    Køber du igen en med en pitch ( Stigning ) på 17, opnår du intet.

    Propellen er ligesom en gearkasse på en bil, mindre pitch = lavere gear og dermed bedre optræk...

    Så behold den nuværende diameter, for ikke at komme ud i flere problemer, og vælg så bare en med mindre pitch..

    Du kan kontakte Rude´s propeller, og forklare ham dit problem, så får den med garanti, den rette propel, der løser dit problem...


  • #7   29. jun 2014 Tak for alle svarene, det er virkelig noget jeg kan bruge, den tager ca 5500 omdrejninger.. Tror at jeg kontakter en autoriseret forhandler, tror jeg vil være mest tryg ved det smiley

  • #8   29. jun 2014 Så er Rude´s propeller den rigtige, han er nok den her i landet der ved mest om propeller til de forskellige både og motorer, og tit og ofte, har han en brugt til sveden pris, samt han tager også den brugte i bytte...

  • #10   30. jun 2014 Nej det gør den ikke... Der går lidt tid inden den er oppe i omdr..

Kommentér på:
Valg af ny propel

Annonce