{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.729 visninger | Oprettet:

Filip M
Filip M
Tilmeldt:
2. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Min båd tager vand ind. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Bayliner 175 fra 08 som tager vand ind. Båden ligger fast i vandet, men tager altså vand ind både når der sejles og når den ligger stille i vandet. Hvor meget vand er det acceptabelt at kunne pumpe ud i døgnet??

Mvh. Filip


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Min båd tager vand ind.
  • #1   2. aug 2014 Med mindre der er tale om en gammel træbåd, som jo godt må lække lidt vand, ja så skal der ikke accepteres så meget som en dråbe i din skude.
    Find lækagen og lav den.


  • #2   2. aug 2014 Zero , altsa nul vand er acceptable med fiberglas konstruktioner. Det tyder på noget er galt, finde vand hullet og reparere det snarest muligt før den trænger ind i skroget væv og bliver til gelcoat peste.

  • #3   2. aug 2014 tjek om det ikke kommer ind ved din tramsum. kunde godt lyde til en def kardangbælg


  • #4   2. aug 2014 Få det repareret inden det måske pludselig bliver så stor et hul at pumpen ikke kan følge med.

  • Filip M
    Filip M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   2. aug 2014 Tak for svar folkene. Har lige været nede at tømme den igen. Den havde taget 18 liter på knap 5 timer...

    # Kenneth b: Hvordan kan jeg se om det kommer ind ved min transom når den ligger i vandet?

    Mvh. Filip


  • RAMBO
    RAMBO Online Tilmeldt:
    maj 2008

    Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.949
    #6   3. aug 2014 18 liter på 5 timer ? Det er en seriøs utæthed. Få båden hevet op på land med det samme.

    Fejlmuligheder:
    - Utæt transom, hvor bull hornet er fastgjort indvendigt i båden
    - Defekt pakning imellem transom og agterspejl
    - Defekt pakning imellem transom og bull horn
    - Defekt gearkabelbælg

    Du kan sprøjte barberskum indvendigt på transomen og se, hvor skummet "løber af" - så har du fundet utætheden.

    Men 18 liter vand på 5 timer - det kan man da ikke undgå at se, hvor det kommer ind henne....


  • #7   3. aug 2014 Skulle du ikke få oprettet din båd, så vi kan se hvordan den ser ud?

Kommentér på:
Min båd tager vand ind.

Annonce