{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.494 visninger | Oprettet:

Klaus S
Klaus S
Tilmeldt:
30. jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Hvor tager min båd vand ind? {{forumTopicSubject}}

Min speedbåd med indenbords Volvo Penta motor og Volvo Penta drev tager vand ind og jeg kan ikke finde frem til hvor. Den har ingen skader under bunden. Er ikke utæt ved bundproppen. Det kommer ikke ind via kølesystemet. Det kan næsten kun komme ind igennem drevet et sted fra. Det er en Volvo duoprop drev DP-SM fra 1998. Er der nogen der har nogle gode forslag?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor tager min båd vand ind?
  • #1   3. aug 2016 hvor meget er det ? , har du prøvet at kigge ned mens du sejler ? hvor gamle er dine bælge ?

  • Klaus S
    Klaus S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #2   3. aug 2016 Den tager vand ind selv om jeg ikke sejler. At vurdere ud fra hvor meget jeg pumper ud med lense pumpen vil jeg tro vi snakker om 15-20 liter i timen.
    Jeg har haft båden i 3 år og har ikke skiftet bælge, men de ser helt intakte ud. Jeg har ikke prøvet at kigge ned mens jeg sejler, men kan høre det visler når jeg ligger stille, men kan ikke se hvor det kommer ind. Hvordan skal drevet pakke for vand? Når jeg tager drevet af sidder der kun en O-rings pakning rundt ved indsugningen til vandindtaget. Jeg går ud fra at drevet skal pakke for vand ind igennem transomlejet ved at støde mod bælgen er det korrekt?


    profilbillede
  • #3   3. aug 2016 måske dit bulhorn er utæt i bunden


  • #4   3. aug 2016 15-20 liter er godt nok meget . det pakker med en =ring , , det lyder til at du må igang med lys og lygte , det må næsten kunne spores ,når det er så meget.

  • Klaus S
    Klaus S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #5   3. aug 2016 Er ikke helt klar over hvad bulhorn er? Kan du forklare nærmere? Men jeg tænker at hvis det er bunden af båden der er utæt burde jeg så ikke kunne se en revne eller skade nede fra når den står på traileren?

  • Klaus S
    Klaus S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #6   3. aug 2016 Ja har taget bagsædet ud og skillevæggene omkring motoren. Planen er at søsætte den igen på fredag og med lys og inspektionskamera (300 kr. i biltema) prøve at finde, hvor det kommer ind.

    Jeg har ikke nogen O-ring andet end ved søvandsindtaget. Jeg har målt på afstandene fra drevets anlægsflade og ind mod kardanbælgen. Det ser ud til at den krave der er på drevet hen i mod kardanledet er en anelse længere og danner klemning ind i mod kardanbælgen og skal slutte tæt på den måde, men er ikke 100% sikker på det er rigtig???


  • #7   3. aug 2016 https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=foto+bullhorn+volvo+penta , sidder der ikke en rundt pakning ,ca 4 mm tyk og 7 bred , og så en pakning på fladen , ?

  • Klaus S
    Klaus S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #8   4. aug 2016 Tak for det med Bullhornet. Det skal jeg holde øje med.
    Jeg har vedhæftet et billede af der hvor drevet bliver skruet fast på båden. Der er kun den lille faconfremstillede O-ring der ligger rundt i et spor til søvandsindtaget. Det blå rundt på kanten er en flydende pakning jeg har forsøgt med. Men jeg tror slet ikke man skal pakke der.


    profilbillede
  • #9   4. aug 2016 jeg er ret sikker på der skal sidde en pakning ,der hvor der er flydende pakning , jeg ville bestille et pakningssæt .til den. hvis det var mig.

  • #10   4. aug 2016 tjek evt også der hvor hvor gearkablet går gennem transum pladen, på de gamle 280 drev gik kablet gennem en gummi slange som tærede i indskruningen

  • Klaus S
    Klaus S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #12   4. aug 2016 Tak for de gode råd. Jeg tror jeg har nok at se efter når jeg søsætter. Regner med det bliver i morgen eller i løbet af weekenden. Jeg vender tilbage når der er nyt i sagen.

  • Klaus S
    Klaus S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #14   5. aug 2016 Så er det opklaret. Kenneth ramte plet. Det kommer ind hvor Bullhornet er skruet på drevet. Fantastisk værktøj sådan et inspektionskamera. Går ud fra jeg skal have motoren ud for at reparere det. Kommer til at mangle en opliningsdorn ved montage igen. Er der nogen der har 'en man kan låne i nærheden af Herning eller hvor køber man den billigst? Det et en Volvo penta 4,3L og Volvo Penta duo drev.

  • #15   5. aug 2016 har sådan en ikke en svinghjuls kåbe så den ikke skal lines op lige som mercruser, eller er det kun på de gamle volvo,er


  • Klaus S
    Klaus S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #16   6. aug 2016 Jeg tror den skal lines op. Er ikke helt klar over hvordan den ser ud hvis den har svinghjulskåbe.

Kommentér på:
Hvor tager min båd vand ind?

Annonce