{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Valg af fabriksny motor til jolle Suzuki vs Yamaha {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne jolle 380 x 140 cm se billeder
Jeg skal bruge en anden motor da min 40 hk er lige voldsom nok.
Vi er 2 mand af henholdsvis 115 og 95 kg der vil blive monteret elmotoren fra min gamle båd med tilhørende batteri ca. 50 kg i snuden.
Derfor vil 5-6 hk ikke være tilfredsstillende.
Da vi ønsker et kraft overskud så vi ikke har problemer på denne side.

Følgende 2 motorer er i mit søgelys
Fokus på lav vægt og omkring 20 hk havde tænkt 25 hk men så stiger vægten yderligere lidt.
Grundet den lave vægt har vi valgt at undvære trim og elstart, derfor er disse 2 motorer.

Yamaha F9.9 HMHL Sport 362ccm - Kr. 22.399,- (Langt ben, Styrehåndtag & Manuel Start) - Top cowling i sortmetal lak, 15 hk begrænset til 9.9 - kan opgraderes til 20 HK!!!
Pris for optimering 1900 kr.
- Total 24.299 kr. med de 20 hk og en vægt på ca. 55 kg

-

-

Suzuki DF20AL
HK: 20 HK
Vægt: 45 kg
Benlængde: Langt
Brændstof system: Elektronisk indsprøjtning
Startsystem: Manuel
Antal cylindre: 2
Volumen: 327 ccm
Styring: Håndstyring
Trim/tilt: Manuel
Omdrejninger: 5300 – 6300 rpm
Olie kapacitet: 1,0 liter
Tændings system: CDI
Propeller: 3 x 9,25 x 10
Gear: 2,08:1
Gearskifte: Frem-Neutral-Bak

Pris 22.900 kr total 20 hk og 45 kg.

Så suzukien vejer 10 kg mindre og koster 1399 kr mindre.
Prisforskellen er ikke afgørende, det er jo småpenge i den størrelses orden.

Hvad foretrækker i for og imod


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af fabriksny motor til jolle Suzuki vs Yamaha
  • #1   17. jan 2020

    profilbillede
  • #2   17. jan 2020

    profilbillede
  • #3   17. jan 2020 Held og lykke med projektet.......tænker dog I skulle have taget skiv med et par fod mere .....pladsen og vægten bliver næsten altid en udfordring med flere om bord !

  • #4   17. jan 2020 Madsen det ved jeg men vi valgte størrelsen af en grund

    Har du nogen mening omkring de 2 motorer eller skulle du bare ytre dig om ingenting 😏


  • #5   17. jan 2020 Altså jeg er blevet Yamaha mand.... men skal så også sige at suzuki laver altså også dejlige motorer, de er også virkelig lydløse... så tror det er en smags sag... og med de nye der er idag .... så er det nok kun pris der er anderledes ( og farven he he )
    så ved ens motorer... ja så er det næsten kun vedligeholds omkostninger og indkøb af en der måske kommer ind i billede...
    held og lykke med hvad det end bliver, sikker på at du bliver glad uanset hvilken ! !


  • #6   17. jan 2020 Nu siger du Suzuki er også virkelig lydløse
    Hvad tænker du er mest lydløs eller rolig gang Yamaha eller Suzuki

    Benzin forbruget er væk næsten det samme


  • #7   18. jan 2020 Det helt sikkert 2 fine motorer, jeg har haft både suzuki og yamaha og den nye suzuki er med indsprøjtning, kender ikke den nye Yamaha sports model.. Begge er gode motorer ingen tvivl om det.

  • #8   18. jan 2020 Nu er mine øre ikke som de var... ( Har arbejdet med koncerter, og trykluft kango hammer samt været MEGET på forskellige ræs baner med mc i mange mange år ) så kan ikke rigtig høre den store foreskel ... syntes dog at yamahaen larmer mindre ved fart, men i tomgang er det ens ( syntes jeg )
    Vi bruger vores til trolling, ved 700 til 11-1200 omdr. kan vi ikke høre den i modvind og en ganske svag summen ved medvind.
    Vil råde dig til at få en lille tur i både med nettop de motorer du er varm på.... sikker nogen herinde der godt vil hjælpe ....


  • #10   18. jan 2020 Vi kommer kun til at bruge motoren på vej til og fra fiskepladserne vi har en lækker frontmonteret elmotor med I-pilot og fjernbetjening som vi bruger på pladserne og den kan vi dørge og Trolle med...

    Så Kim S
    Vi har ikke behov for “trolling mode” som du temmelig sikkert bruger men det ville da være at fortrække at den ikke siger så meget under sejlads.

    Morten R
    Modificeringen “tuningen”
    Sker fra forhandlerens side


  • #11   19. jan 2020 Jeg ville osse vælge Suzuki grundet vægten, og org. hk.

    Du skriver "langt" ben på begge motorer .....men tænker du har styr på målene og hækken.


  • #12   19. jan 2020 Madsen
    Der er styr på målende 51,5 cm


  • #13   1. feb 2020 Jeg har en jolle på 4 meter, og en Honda 10 HK, som er lidt dyrere end de nævnte.
    Den er fantastisk lydløs. I tomgang siger den næsten ingen ting. Når jeg er ene, eller har to mindre børnebørn i "snuden", kan den fint plane.
    Mvh Allan


  • #14   1. feb 2020 Allan P
    Har du en ide om hvad den sejler?


Kommentér på:
Valg af fabriksny motor til jolle Suzuki vs Yamaha

Annonce