{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Peter D
Peter D
Tilmeldt:
28. apr 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Mercury 5 hk kan ikke skrue ned for gassen {{forumTopicSubject}}

Min lille 4-takt motor, skulle i gang for første gang i år. Chokeren ud og motoren startede straks, men kørte med fulde omdrejninger, uanset om jeg drejede på gashåndtaget, der i øvrigt kunne drejes som normalt - bare uden virkning. Når jeg tager Chokeren fra, dør motoren. Motoren vil altså kun køre med choker og kører så for fuld fart.
Har nogen en idé til, hvad problemet skyldes?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 5 hk kan ikke skrue ned for gassen
  • #1   29. apr 2020 gasspjældet hænger, gaskabel er ikke vedligeholdt og smurt, kaburator er ikke vedligeholdt og renset smurt op.... der kan være mange ting.. kørte du motoren tør INDEN den blev sat væk, har du vinter konserveret din motor/karbu.... har du serviceret din motor INDEN opstart... ? ? ?
    Mange spørgsmål som mangler svar ! !


  • Peter D
    Peter D Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   29. apr 2020 Ja, motoren blev kørt tør og den blev vinter konserveret. Det lyder nok mest som om, at det er gasspjældet der hænger. Er det noget man selv kan klare?

  • #3   29. apr 2020 ja da... hvis du ikke er bekendt med det, så brug din mobil og tag fotos af alt før og efter afmontering, læg alt op i den række følge du skiller den ad i, tjek for slid og at der er huller igennem alle dysser og at alle anlægs flader er rene og pæne ( brug IKKE noget til at stikke igennem div huller, kun rense væske og trykluft, det er MEGET små tolerancer der er i div huller og det mindste kan gøre en foreskel ) , skift ALTID pakninger, de kan kun bruge EN gang, den mindste utæthed giver problemer, køb evt et helt renoverings kit til kaburatoren ( mener at der er svømmer ventil med i det kit )
    Måske kan du få et extra hk ud af den ved at skifte dysser, spørg evt hos din forhandler om det er muligt ! ! ! bare ved at skifte dysser i min gamle Mercury 4 hk 4 takts, blev det til en 6 hk, ved så ikke om din kan det, men min var samme motor som 6 hk, bare med andre dysser ALT var med samme reservedels nummer ... undtaget dysser..
    Det er billiger for fabrikken at have EN motor der sådan set er ens, end at have / lave flere reservedele til 2 eller 3 motorer... såååå


  • Peter D
    Peter D Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   29. apr 2020 Tusind tak for det fine og udførlig svar

Kommentér på:
Mercury 5 hk kan ikke skrue ned for gassen

Annonce