{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Kan ikke suge dirkete fra tank? {{forumTopicSubject}}

Hej
Har en Maxum med en Force 120 hk påhængsmotor, som kan stå lidt i tomgang og måske sejle i 2 minutter før den går ud. Pumpebolden bliver ikke hård, selvom der pumpes mange gange, den er altid lidt ”slatten” i det.

Hvis man derimod sætter benzinslangen fra påhængsmotoren direkte ned i en benzindunk, der står i båden, bliver pumpebolden hård og motoren går ikke ud under sejlads.

Så konklusionen er, at motoren virker fint, men ikke kan suge benzin fra den indbyggede tank i båden. Har i nogen idéer til hvad fejlen kan være?

På forhånd tak.

Mvh Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke suge dirkete fra tank?
  • #1   8. maj 2020 Skidt i tanken der tilstopper slangen, eller gammel brændstofslange der er gået hul på så den ikke kan suge noget fra tanken. Jeg anbefaler at du køber kvalitets-slange fra bådforhandler og ikke sparer på den (undgå biltema slangen der er noget lort). Jeg har oplevet at der er gået hul på slangen og brændstof fosser ud i motorrummet, heldigvis gik der ikke ild i noget. Tidligere ejer havde brugt slange fra biltema og den var mør efter ca 4-5 år, samtidig var den originale 20 år gamle kvalitets-slange intakt. Det er selvfølgeligt mindre farlig med en udenbordsmotor men alligevel, der skal kun en gnist til ...

• #2   8. maj 2020 Jeg vil gætte på at den suger falsk luft mellem tanken og benzinpumpen.
    Checke for revner og samlinger, skift evt. det hele. Også i selve benzintanken. Det kan være svært at finde. Slangen kan godt blive hård med tiden og miste evnen til at slutte tæt. De holder aldrig evigt.
    Specielt efter at ethanolindholdet er steget i benzinen. Ikke alle gummi- og plasttyper tåler langtidsbelastning med sprit.
    En anden mulighed er sollys (UV) som nedbryder NBR-gummi (Nitril). Jeg har haft slanger der har fået synlige revner på en sommer. Træk evt en vævet strømpe over det den der er uden for skroget. Købes i metermål.
    Kan pumpen vælge mellem luft og benzin, bliver det luft da der har meget lavere viskositet.
    Søren

Kommentér på:
Kan ikke suge dirkete fra tank?

Annonce