{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Mercury 60hk 2takt drypper helt sort olie fra skrue {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet stator på min 60hk 2takt mercury motor.
Jeg fik den endelig startet op, og havde den til at stå i tomgang i en 15-20 minutter, med vand på selvfølgelig.

Jeg slukker den herefter, og samler resten af motor, plastikskjold til cdi boks osv.
Herefter vil den ikke starte overhovedet, men jeg lægger nu mærke til at den drypper med olie nede fra skrue når jeg kører på starteren.

Olien drypper IKKE inde fra udstødningen i skruen, men det kommer der hvor skruen går ind i benet/foden.
Jeg ved ikke helt hvad man kalder det, men det kan ses på billedet.

Er det gearolie, eller hvad kan det være når den drypper så meget derfra ?

Der er fyldt 20L benzin på med 400ml olie i, som der står foreskrever på oliedunken.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 60hk 2takt drypper helt sort olie fra skrue
  • #1   17. maj 2020 Det ligner nu mest oliesavl eller hvad man kalder det - altså olierester i udstødningen. Meget normalt for ældre totaktere - nok derfor de ikke er vildt populære hos de grønne

  • #2   17. maj 2020 Syntes bare der kommer ret meget ud.
    Og kan det være rigtigt det skal løbe ud i mellem samlingen, og ikke ud af selve udstødning i skruen?


  • #4   18. maj 2020 Ja det skal jo siges at den har været forsøg startet meget igår og sidste år uden held. Så det kan vel godt passe med at det ligger sig dernede når den ikke starter

  • #5   18. maj 2020 Mht at den ikke vil starte efter du samlede den færdig:

    Hvis den stod i tomgang 15-20min i en balje er den ikke blevet ordentligt varm og tændrørene er sodet til. Prøv at checke tændrørene, de er garanterede lige så sorte som det olie du ser dryppe ud af motoren. Rens dem og så starter motoren med stor sandsynlighed igen


  • #6   18. maj 2020 Det prøver jeg, tak.
    Jeg pillede dog et tændrør ud og tjekkede for gnist, og det gnistede stadig fint.
    Det kan dog være gnisten har været for svag til at antænde grundet olie, det var nemlig lidt vådt og fedtet.


  • #7   18. maj 2020 Du skal tænke på at gnisten springer nemmere i fri luft end i komprimeret luft i cylinderen. Du skal i alt fald være heldig at kunne starte med våde tændrør i motoren

  • #9   18. maj 2020 Det vil jeg lige teste i helligdagene her. Men burde den i det mindste ikke skyde lidt ?
    Starter slår fra ret hurtigt når jeg forsøger at starte den.

    Hvad er den her på billedet til? For den smider benzin fra begge slanger, både ind og udgang.
    Skifter selvfølgelig slanger når jeg får fat i nogen, men er bare nysgerrig efter hvad den er til.
    Er det benzintryksregulator eller lign?


    profilbillede
  • #11   18. maj 2020 Har jeg faktisk ikke lagt mærke til, men når du trykker på den sorte knap på toppen, så åbner den øverste slange op og giver et skud benzin i den udgang

Kommentér på:
Mercury 60hk 2takt drypper helt sort olie fra skrue

Annonce