Mercury 60hk 2 takt, første gang på vandet, men kommer ikke fremad {{forumTopicSubject}}
Efter flere forskellige reservedele, pakninger osv skiftet, så kom dagen hvor den skulle testes på vandet.
Vi fik båden i vandet, startet motoren efter lidt startproblemer.
Så kom problemerne dog!
Motoren vil simpelthen ikke komme fremad ved FULD gas. Ved fuld gas tøffer den roligt afsted som en lille 5hk motor og lyder helt forkert.
Jeg syntes det virker som om, at der mangler en cylinder, men der er gnist på alle 3 kabler, den får benzin og gasspjæld åbner fuldt op ved fuld gas.
Kan det være noget tænding som står forkert?
Kan statoren måske være sat forkert på, så den er timet forkert eller lignende?
Kan huske stator passede til flere str motorer, afhængig af hvordan man drejede den da den blev monteret.
Hvor skal jeg starte ?
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
Kan jeg være så heldig, at det måske bare er der problemer ligger ?
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
Mht dyser, så kan det sagtens være. Alle tre karburatorer har fået nye pakninger, fjedre og skruer og blæst igennem med luft. Men derfor kan der selvfølgelig sagtens sidde skidt tilbage i
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
Ikke at det ER den, som er problemet, men i teorien, så kan det have været den som har drillet ?
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 23
Dette afhjalp IKKE problemet, desværre, den vil stadig ikke tage fuld gas.
Jeg må indrømme, at jeg er lige ved at kaste håndklædet i ringen med den motor.
9.000kr reservedele fattigere, og den vil stadig ikke tage ikke sejle rigtig.
Jeg tænker det sikkert er tændspolerne som driller, men tændspoler koster 1400 - 2000kr stykket, så har ikke den aller største lyst til at problemet ligger der!
Karburatorer har fået skiftet pakninger, skruer, fjedre og blæst igennem med rensebenzin samt lufttryk.
Kan selvfølgelig ikke udelukke, at der sidder noget og gemmer sig stadigvæk, men renset og "renoveret" er de blevet.
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
Er det tændrør til stel som skal kunne lave sådan en gnist, eller er det de løse tændkabler som skal kunne det ?
Jeg har ikke haft afmonteret nogle stænger, andet end dem til karburator
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
Skal sku nok passe at der så er sket noget den vej
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 23
Jeg tror og HÅBER dog ikke at det er kompression som den er galt med. Motoren døde som sagt sidste år pludseligt på vandet, og ville ikke starte pga manglende gnist. Efter skift af stator og cdi boks kom gnist og start tilbage igen.
Kan stator vende forkert og derved give forkert tænding? Den stator jeg fik fra forhandler passer til 3 forskellige størrelse motorer, og skulle vende bestemt afhængig af størrelse. Jeg er nu ret sikker på jeg monterede den som manualen foreskriver efter min motor størrelse.
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 48 Emner: 11 Svar: 94
Den laver ikke tænding på nederste cylinder, og har udmålt og skiftet tændspole OG trigger.
Stadig ingen forskel, så jeg har desværre givet lidt op indtil videre. Gider ikke bruge mere af min ferie og penge på nye reservedele, ligge den i vandet, tage den op af vandet igen pga fejlen stadig er der.
Så nej, jeg er faktisk ikke kommet tættere på, desværre
Mercury 60hk 2 takt, første gang på vandet, men kommer ikke fremad