{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Mercury 60hk 2 takt, første gang på vandet, men kommer ikke fremad {{forumTopicSubject}}

Efter flere forskellige reservedele, pakninger osv skiftet, så kom dagen hvor den skulle testes på vandet.

Vi fik båden i vandet, startet motoren efter lidt startproblemer.
Så kom problemerne dog!

Motoren vil simpelthen ikke komme fremad ved FULD gas. Ved fuld gas tøffer den roligt afsted som en lille 5hk motor og lyder helt forkert.
Jeg syntes det virker som om, at der mangler en cylinder, men der er gnist på alle 3 kabler, den får benzin og gasspjæld åbner fuldt op ved fuld gas.
Kan det være noget tænding som står forkert?

Kan statoren måske være sat forkert på, så den er timet forkert eller lignende?
Kan huske stator passede til flere str motorer, afhængig af hvordan man drejede den da den blev monteret.

Hvor skal jeg starte ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercury 60hk 2 takt, første gang på vandet, men kommer ikke fremad
  • #1   21. jun 2020 mercury 60hk 2 takt

profilbillede
  • #2   22. jun 2020 Jeg har købt ny håndpumpe med nye slanger og nye tændrør, samt løsnet luftskruen på tankdæksel, den var skruet helt i bund.

Kan jeg være så heldig, at det måske bare er der problemer ligger ?

• #5   23. jun 2020 Nu er skruen i hvertfald løsnet, må indrømme, at der havde jeg aldrig tænkt på da vi var på vandet. Det var først efter lidt Google, at jeg kunne læse mig frem til det og kunne konstatere at skruen var skruet helt i bund.

Mht dyser, så kan det sagtens være. Alle tre karburatorer har fået nye pakninger, fjedre og skruer og blæst igennem med luft. Men derfor kan der selvfølgelig sagtens sidde skidt tilbage i

• #6   23. jun 2020 Men kan det virkelig godt være den skide skrue som er problemet ?
    Ikke at det ER den, som er problemet, men i teorien, så kan det have været den som har drillet ?

• #7   24. jun 2020 Nå, båden blev afprøvet i vandet i dag med ny håndpumpe, ny slanger, løsnet luftskrue på tanken og 3 nye tændrør.
    Dette afhjalp IKKE problemet, desværre, den vil stadig ikke tage fuld gas.
    Jeg må indrømme, at jeg er lige ved at kaste håndklædet i ringen med den motor.
    9.000kr reservedele fattigere, og den vil stadig ikke tage ikke sejle rigtig.

Jeg tænker det sikkert er tændspolerne som driller, men tændspoler koster 1400 - 2000kr stykket, så har ikke den aller største lyst til at problemet ligger der!

Karburatorer har fået skiftet pakninger, skruer, fjedre og blæst igennem med rensebenzin samt lufttryk.
    Kan selvfølgelig ikke udelukke, at der sidder noget og gemmer sig stadigvæk, men renset og "renoveret" er de blevet.

• #9   24. jun 2020 Ja men har også læst, at det ikke er sundt for motoren/tændingen at gøre det uden at lave sådan en tester til det.
    Er det tændrør til stel som skal kunne lave sådan en gnist, eller er det de løse tændkabler som skal kunne det ?
    Jeg har ikke haft afmonteret nogle stænger, andet end dem til karburator

• #10   24. jun 2020 Føler sgu med dig... må sige du kæmper bravt med den motor.. men det skal nok blive godt..

• #11   24. jun 2020 Ja jeg skulle sku ha købt en anden motor, men jeg havde så heller ikke regnet med meget andet end stator, eftersom den startede efter skift smiley

• #13   24. jun 2020 Okay, ja det må jeg indrømme at jeg nok har gjort et par gange, desværre.
    Skal sku nok passe at der så er sket noget den vej

• #15   25. jun 2020 Og håndpumpe til benzin forbliver hård under start og sejlads, så benzin systemet burde vel virke derfra og op til pumpen, medmindre jeg har misforstået noget smiley

• #17   25. jun 2020 Det er min næste opgave, og så måske se om jeg kan fremskaffe en enkelt tændspole til at afprøve med.
    Jeg tror og HÅBER dog ikke at det er kompression som den er galt med. Motoren døde som sagt sidste år pludseligt på vandet, og ville ikke starte pga manglende gnist. Efter skift af stator og cdi boks kom gnist og start tilbage igen.

Kan stator vende forkert og derved give forkert tænding? Den stator jeg fik fra forhandler passer til 3 forskellige størrelse motorer, og skulle vende bestemt afhængig af størrelse. Jeg er nu ret sikker på jeg monterede den som manualen foreskriver efter min motor størrelse.

• #19   22. jul 2020 Nej desværre.
    Den laver ikke tænding på nederste cylinder, og har udmålt og skiftet tændspole OG trigger.

Stadig ingen forskel, så jeg har desværre givet lidt op indtil videre. Gider ikke bruge mere af min ferie og penge på nye reservedele, ligge den i vandet, tage den op af vandet igen pga fejlen stadig er der.

Så nej, jeg er faktisk ikke kommet tættere på, desværre

Kommentér på:
Mercury 60hk 2 takt, første gang på vandet, men kommer ikke fremad

Annonce