{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Mercury 125hk ELPTO karburator justering {{forumTopicSubject}}

Gute heute leute 😊

Jeg går og fifler lidt med vores Mercury 125 ELPTO fra 2003.
Jeg undrer mig over at der kun er tomgang justerings skruer på de 2 øverste karburatore, men ikke på de 2 nederste?
De to nederste har bare en lille messing skrue der slutter helt tæt.
Karburator type er WME 2 XK, hvor du kan justere tomgang, og WME 1 XK, hvor du ikke kan justere noget 🤔
Er der nogen der har oplevet det samme på deres Mercury eller på andre mærker?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 125hk ELPTO karburator justering
  • #1   5. aug 2020 Er det ikke fordi den kun køre på de 2 af cylindrene i tomgang og op til 2000 omd/min?

  • #2   5. aug 2020 Mercury’s 2+2 system var på de ældre motore fra begyndelsen af 90’erne. Jeg har selv haft en Merc 100 årgang 92 og var bestemt IKKE fan af den måde den væltede rundt i tomgang på. (Har heller ikke rigtig forstået konceptet med at spare på benzinen i tomgang på en bådmotor, griner).

  • #3   5. aug 2020 Michael:
    Det var faktisk et rigtig godt bud.
    Jeg har læst om 2+2 systemet, som Mercury kalder det, men har ikke rigtig fået fastslået om det gælder den årgang motor vi har smiley
    Lidt sjovt at der er gnist på alle 4 tændrør når man kører med starteren, det testede jeg nemlig igår. Men det kan selvfølgelig bare være for at starte den og derefter cutter tændingen indtil de 2000 o/min 👍
    Seb:
    Ja man kan vist roligt sige at det ikke er en Evinrude i tomgang 🤣


  • #5   9. aug 2020 det er helt normalt

Kommentér på:
Mercury 125hk ELPTO karburator justering

Annonce